جلسه هم اندیشی مشاوران امور بانوان دستگاه ها با هدف افزایش همکاری بین بخشی و همچنین ارایه گزارشی از آنچه در راستای توانمند سازی کارکنان زن در دستگاه های استان انجام شده است در محل استانداری یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "فخر السادات خامسی هامانه" روز چهارشنبه در جلسه ای که به منظور ارایه گزارش دستگاه ها در خصوص فعالیت های انجام شده طی 5 سال اخیر برای توانمند سازی کارکنان زن اين دستگاه ها برگزار شد، با اظهار نگرانی و تأسف از گزارش هایی که تاکنون در این خصوص با آن رو به رو بوده، گفت: با توجه به دید مثبت استاندار یزد در خصوص ظهور توانمندی بانوان شاغل در سمت های مدیریتی دستگاه ها، امیدواریم که مدیران دستگاه ها نیز بر اساس توازن جنسیتی و مدیریت مبتنی بر شایسته سالاری و شایسته مداری برای ورود بانوان به عرصه های تصمیم گیری در همه پست های مدیریتی در سطوح ارشد و میانی اقدام کنند.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه بانوان شاغل باید اعتماد مدیران خود را کسب کرده و طرف مشورت مدیران خود قرار بگیرند، بر دانش افزایی و مهارت افزایی آن ها تاکید و اظهار امیدواری کرد که سال جدید سال باور، اعتماد، اعتقاد و ایمان برنامه ریزان، سیاستگذاران و مدیران اجرایی و همچنین سال کاهش نگرش های تبعیض آمیز به توانمندی و نقش موثر و حضور فعال زنان یزدی در همه عرصه ها باشد.
خامسی افزود: امیدواریم دست اندر کاران و مسئولان اجرایی استان در قالب شرایط بومی، فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی یزد، بستری برای حضور پر رنگ بانوان در عرصه های مدیریتی دستگاه خود فراهم سازند و این فرصت را به کارکنان بانوی خود بدهند که با شکیبایی، دقت، نکته بینی و ظرافت در كارها، توان های بالقوه خود را بالفعل کنند.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گفت: هدف ما از درخواست چنین گزارشی در وهله اول، اطلاع از وجود یا عدم وجود مشاور امور بانوان در اداره های استان است. قصد داریم با تهیه بانک اطلاعاتی از بانوان شاغل استان، در شناسایی بانوان توانمند شاغل در دستگاه ها گام برداریم. از این رو، برای ارتقای جایگاه بانوان در ادارات نیازمند آگاهی دقیق و واقع بینانه از وضعیت کنونی بانوان در دستگاه های اجرایی استان و شناسایی و آسیب شناسی مشکلات و دغدغه های آنان هستیم.
وی در خصوص پیشنهاداتی که از سوی مشاوران امور بانوان در این جلسه مطرح شد، گفت: در مورد دور کاری کارکنان بانو، آنچه چندی پیش در وزارت کشور مطرح شد، عدم موافقت در این خصوص بود، در مورد تعطیلی روز پنج شنبه و مرخصی تشویقی برای بانوان نیز مراتب را با استاندار و معاون وی مطرح نموده و نتیجه را  اعلام خواهيم كرد.
دستاورد های جلسه
در این جلسه همچنین مشاوران امور بانوان با قابلیت ها و خدماتی که هر دستگاه برای کاهش هزینه برنامه های آموزشی، رفاهی، ورزشی سایر دستگاه ها می تواند انجام دهد آشنا و قرار بر این شد که در خصوص فعالیت های همگانی دستگاه ها از سوی اداره امور بانوان استانداری به همه اداره های دولتی استان اطلاع رسانی شود تا بدين ترتيب و با افزایش همکاری های بین بخشی ، لغو یا محدودیت در اجرای برنامه های ویژه بانوان در دستگاه های استان مشاهده نشود.
از جمله همکاری های بین بخشی که از سوی برخی دستگاه ها اعلام آمادگی و برای استفاده سایر دستگاه ها در این جلسه مطرح شد، در اختیار قرار دادن سالن از سوی برخی دستگاه ها برای برگزاری مراسم ها به ویژه مراسم روز زن، در اختیار قرار دادن سالن ورزشی با امکانات ورزشی برای استفاده بانوان شاغل همه اداره های استان، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه کارکنان بانوی همه دستگاه ها از سوی اداره ورزش و جوانان، برگزاری جشن های مناسبتی مانند "دختران آفتاب" با حضور کارکنان همه دستگاه ها، استفاده از مشاوره حضوری و تلفنی رایگان و نیم بها برای همه بانوان از سوی اداره بهزیستی و فرماندهی نیروی انتظامی، برنامه های بازدید از برج فرودگاه، بازدید از کویر، بازدید از مهد کودک، سازمان زندان ها، دیدار با خانواده شهدا از سوی اداره بنیاد شهید، دیدار با امام جمعه و دیدار با مقام معظم رهبری بود.
همچنین معرفی گروه هایی چون گروه کنسرت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برای استفاده در مراسم دستگاه ها، معرفی نگار خانه های حوزه هنری استان برای برپایی نمایشگاه ها و حضور بانوان دستگاه ها از سه بوستان ویژه بانوان که از سوی شهرداری در هر سه منطقه استان ساخته شده است از دیگر مواردی بود که در راستای ارتقای همکاری های بین بخشی و همچنین ارتقای توانمندی های بانوان در این جلسه مطرح شد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا