استاندار یزد بر تحقق موارد مطروحه در فرمان رهبر معظم انقلاب در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد و گفت: باید در مسیری حرکت کنیم که موارد مد نظر ایشان در این حوزه محقق شود و تولید حفظ گردد، تجارت با قدرت تداوم یابد، سرمایه گذاری در کشور صورت پذیرد، اشتغال ایجاد شود و سلامت افراد لحاظ گردد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، میرمحمدی در اولین نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در دولت تدبیر و امید، اساس کار مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در فرمان مقام معظم رهبری متبلور دانست و 5 مبحث تولید، تجارت، سرمایه گذاری، اشتغال و سلامت را مهمترین حوزه ها و مباحث مرتبط به این امر ذکر کرد و خواستار این امر شد تا با کالاهای قاچاقی که باعث تزلزل تولیدات داخلی می شوند، به صورت جدی مبارزه شود و این امر را زمینه ساز رشد تولید داخلی و حمایت از سرمایه گذاران کشور دانست.
وی سپس با اشاره به روابط تجاری میان بازار و تولید کننده داخلی، ورود کالاهای خوراکی قاچاق از خارج از کشور را به ضرر تولید کننده گان این محصولات در داخل دانست و افزود: برخی سودجویان به دلیل پایین تر بودن قیمت و کیفیت محصولات خوراکی قاچاق ، آن را با محصولات تولیدی داخل مخلوط کرده و به مردم عرضه میکنند و همین امر باعث لطمه خوردن به شهرت محصولات داخلی و بی اعتمادی مردم نسبت به تولیدات کشور می شود.
استاندار یزد ادامه داد: باید با این امر که تجارت ما را مختل و سود جویی را تقویت می کند و امکان رقابت را از سرمایه گذاران داخلی می گیرد، به شدت مقابله کرد، چرا که اگر تولید برای سرمایه گذار داخلی مقرون به صرفه نباشد، رغبت سرمایه گذاری از او گرفته می شود و طبیعتاً کالای خارجی جایگزین کالای داخلی خواهد شد.
رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد سپس، عدم سرمایه گذاری داخلی را موجب کاهش اشتغالزایی و رشد بیکاری دانست و بر عزم جدی و مشارکت عمومی برای مبارزه با این امر و پشتیبانی از سرمایه گذاران داخلی تاکید کرد. وی سپس به بحث قاچاق دارو در حوزه سلامت اشاره نمود و اطلاع رسانی صحیح به مردم و بیماران در خصوص مضرات داروهای قاچاق را خواستار شد و بر مقابله با قاچاق دارو از داخل کشور به خارج به منظور جلوگیری از قرار گرفتن سرمایه ملی در دست دیگران تاکید کرد.
استاندار یزد بار دیگر بر تحقق موارد مطروحه در فرمان رهبر معظم انقلاب در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید نمود و ادامه داد: باید در مسیری حرکت کنیم که موارد مد نظر ایشان در این حوزه محقق شود و تولید حفظ گردد، تجارت با قدرت تداوم یابد، سرمایه گذاری در کشور صورت پذیرد، استغال ایجاد شود و سلامت افراد لحاظ گردد.
میر محمدی با اشاره به لزوم مبارزه با رشوه گیری در امر برخورد با قاچاق در کشور که در فرمان رهبری انقلاب نیز بدان اشاره شده، بر لزوم سلامت و پاک دستی نیروهای مبارزه کننده در این عرصه و لزوم حفظ صداقت و پاسداری از ارزشهای اخلاقی و دینی در این حوزه تاکید کرد.
وی از مسئولین عضو کمیسیون خواست تا ضمن مطالعه دقیق قانون مربوطه و افزایش سطح اطلاعات خود در این خصوص، نسبت به تعیین تکلیف کالاهای مکشو.فه قاچاق و ارائه گزارش در این زمینه اقدام نموده و در جلسات آتی میزان تحقق مصوبات جلسات برگزار شده را اعلام نمایند .
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود از اعضاء این کمیسیون خواست تا در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز دقت نمایند تا اصل حمایت از سرمایه گذاران مد نظر قرار گیرد و اقدامات انجام گرفته در این حوزه باعث دلسردی و بی رغبتی سرمایه گذاران داخلی نشود.
میرمحمدی سپس به آمارهای ارائه شده از سوی مسئولین حاضر در خصوص کاهش درصد کشفیات برخی اقلام و حوزه ها اشاره کرد و گفت: این کاهش هم میتواند در ارتباط با کاهش قاچاق کالا به کشور و استان باشد و از طرفی به کم توجهی کاشفین ارتباط یابد که باید این موضوع ارزیابی شود.
وی بحث مبارزه با قاچاق در همه حوزه ها از جمله سه بخش سلامت، اسلحه و اشیاء عتیقه را بسیار حساس و مهم دانست و خواستار دقت بیشتر مسئولین در این سه حوزه شد.
بحث لزوم دقت در امر مبارزه با قاچاق دام به استان با توجه به مشکل قرنطینه و خطر شیوع بیماریهای مشترک انسان و حیوان در جامعه نیز از نکات مورد تاکید استاندار یزد بود.
وی بر امر اطلاع رسانی دقیق و گسترده در زمینه مبارزه با قاچاق تاکید کرد و خواستار مشارکت هر چه بیشتر مردم در زمینه اجرای مرحله دوم طرخ هدفمندی یارانه ها و اجرای اقتصاد مقاومتی شد و از مسئولین خواست تا در این موارد، مراقبت لازم را معمول دارند.
میرمحمدی در پایان به سالروز صدور دستور حضرت امام (ره) و تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این تدبیر امام(ره) بود که در جای خود فرامینی را صادر می کردند و هدایتهایشان را اعمال می فرمودند. وی خانواده شهدا را عزیزان ملت خطاب کرد و گفت: این خانواده های معزز، عزیزان خود را در راه استقلال، امنیت و زندگی مطلوب ما اهداء کردند تا بتوانیم خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه دهیم و وظیفه ماست که با جدیت بالا، وظایف محوله را به درستی تحقق بخشیم.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا