به بركت همايش يزد شناسي يكي از يزديان مقيم تهران اصل فرمان ناصرالدين شاه را كه براي جد او نوشته شده است، به مركز اسناد و كتابخانه ملي استان يزد اهداء كرد.

به  نقل از مدير مركز اسناد و كتابخانه ملي استان يزد؛ اين سند كه داراي ارزش بسيار بالا از منظر ويژگيهاي سند شناختي و مربوط به سنه  1306هجري قمري(130سال پيش) است، توسط خانم صدري صدر(نوه صدرالعماء يزد) به مركز اسناد و كتابخانه ملي استان اهداء شد

ملك ثابت گفت:داشتن مهر السلطان بن السطان ناصرالدين شاه قاجار و فرمان شمسه دار مهذب و مطلا، و توشيح 1306 از ويژگيهاي مهم سند شناختي اين سند مي باشد.

وي در ادامه افزود:

خانم صدر علاوه بر اين سند يك نسخه كتاب كهن كم ياب را نيز اهداء نموده و آمادگي خود را براي اهداء ساير كتابهاي قديمي اعلام كرده و انگيزه خود را از اين اقدام فرهنگي حفظ ميراث مكتوب خانوادگي در موطن اصلي خود دانسته و اظهار اميدواري نموده ساير خانواده هاي اصيل و متشخص يزدي در هر كجاي كشور هستند، ميراث فرهنگي خود را براي نگهداري در شرايط مطلوب و براي استفاده محققين و نسل هاي آينده به مركز اسناد و كتابخانه ملي استان اهداء كنند.

گفتني است ديگر اهداگر اين خانواده(خانم گلين صدر)تا كنون بيش از 1700برگ از انواع سند را طي دو سال گذشته به اين مركز اهداء نموده است.

گلين صدر كه خود از زنان تحصيل كرده و با فرهنگ يزدي است و در آستانه صد سالگي به سر مي برد با توجه به سمت هاي متعدد همسر، پدر و پدر شوهر در پست هاي وكالت، وزارت،  استانداري و شهرداري در اواخر دوره قاجار و پهلوي اول و دوم تا كنون موارد متعددي از اسناد عكس ها و نشريات قديمي را به گنجينه اسناد ملي اهداء نموده است و با توجه به علاقمندي به مباحث تاريخي از همراهان فهيم همايش هاي يزد شناسي است و همكاري  صميمانه اي با سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان دارند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا