به گزارش روابط عمومي مديريت جهادكشاورزي شهرستان يزد ، مدير اين شهرستان و فرمانده پايگاه حضرت قائم(عج) در پیامي به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا ، زنده بودن جامعه را در گرو تزریق خون شهدا به جامعه عنوان کرده است.

محمد مهدي شطرنجي یکی از راههای زنده نگه داشتن جامعه را گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و دلاوری‌های آنان خوانده و نوشته است : امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و حقیقت آن است که مساله شهادت مساله هدایت است.

در ادامه این پیام آمده است : خورشید، بزرگ ترین مؤذن صبح است و شهید، والاترین مکبر آزادگی؛ و کدام تکبیر، رساتر و فراگیرتر از شهادتینی که در بی تعلق ترین ثانیه های زندگی، بر زبان شهید جاری می شود؟!شهدا با تأسی از امام حسین (ع) راه پیروی از ولایت را به ما آموختند و ما نیز باید این راه جاودانه را طی کرده و به وظیفه خود عمل کنیم.

آری! رهایی، محصول دل سپردگی مردان جهاد، به عالمی فراتر از خاک است؛ محصولی که توازن عقل های زمین را درهم می شکند. پس سلام بر شهدا که ایستاده می میرند.

شهدا، رفته اند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته اند. شهادت، مرز زمین و آسمان است و شهدا، مرزبانان هماره بیداری. شهیدان، پیامبران حماسه انسان اند که ما را مسئولیتی ممتد که در لحظه لحظه زندگی مان جاری است، نازل فرموده اند.

 امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند تکريم شهدا و ترويج فرهنگ ناب ايثار و شهادت در جامعه هستيم و برگزاري يادواره‌ها علاوه بر تبيين جايگاه والاي شهدا، زمينه ي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت را فراهم مي نمايد.

جهادگران جهاد سازندگی این فرزندان تلاشگر  امام خمینی که مدال افتخار سنگرسازان بی سنگر را آن پیر خردمند دریافت کردند از بدو شروع جنگ تحمیلی در حالی که هیچ تجربه جنگیدن نداشتند اما در عرصه دفاع از میهن اسلامی شرکت نمودند و همراه مردم همیشه  در صحنه ایران اسلامی و بلاخص روستائیان غیرتمند، با تمام قدرت از کشور و دین خود دفاع کردند .

شطرنجي با بیان اینکه شهدای جهاد سازندگی ، عمران و آبادانی را با هدف خدمت به مردم و رضای خدا انجام می‌دانند گفت : امروز نیز نباید این روحیه و منش فراموش شود.

وی افزود : نباید نسل سنگر سازان بی‌سنگر فراموش شود و جوانان امروز باید رهرو و ادامه‌دهنده این راه بزرگ باشند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا