مدیر كل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد از اجرای آموزش الكترونیكی در آموزشگاه های فنی وحرفه ای آزاد در استان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره كل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد حبیب الله كارگر در این خصوص اظهار كرد : با توجه به گسترش و تعمیم ابزارهای الكترونیكی در كلیه زمینه های زندگی بشر بویژه امور آموزشی و نیز در راستای دسترسی مناسب و كاهش هزینه های آموزشی در دنیای امروز ، استفاده از ابزارهای الكترونیكی در دستور كار این اداره كل به عنوان متولی آموزش های كوتاه مدت غیر رسمی قرار گرفته است .

وی ابراز كرد : این آموزش ها از طریق وب و با استفاده از سامانه مدیریت یادگیری الكترونیكی ، بر اساس استاندارد آموزشی مهارت ارائه می شود و كارآموزان و مربیان در محیط مجازی با یكدیگر در تعامل هستند .

وی در ادامه می افزاید : در محیط مجازی یك كلاس درس به وسیله امكاناتی از قبیل كنفرانس ویدئویی و سیستم های چندرسانه ای شبیه سازی می شود .

كارگر خاطر نشان می سازد : كارآموز الكترونیكی به منظور فراگیری مهارت و حرفه در دوره های مجازی یا الكترونیكی می بایست در آموزشگاه های آزاد مجاز در این حیطه ثبت نام كرده و آشنایی كافی در زمینه كاربری رایانه و اینترنت برای آموزش های الكترونیكی را داشته باشد .

مدیر كل آموزش فنی و حرفه ای استان یادآور شد : آموزشگاه های آزاد متقاضی اجرای آموزش به شیوه الكترونیكی می توانند درخواست خود را به اداره كل ارسال نمایند ضمن اینكه مؤسس باید قبل از شروع آموزش حرفه جدید به صورت الكترونیكی ، مجوز لازم را از هیأت نظارت استان گرفته باشد .

كارگر اضافه كرد : مربیانی كه در آموزشگاه های مجاز برای ارائه آموزش های الكترونیكی مشغول به كار می شوند باید دارای گواهینامه آموزش الكترونیكی باشند .

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا