معاون برنامه ريزي استاندار يزد با تاكيد بر عدم گازرساني به كوره هاي دستي، گفت: در قبال جان انسان ها همه مسئوليم.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "محمد رضا بابايي" روز دوشنبه در جلسه هماهنگي گازرساني به كوره هاي آجرپزي، اظهار داشت: كوره داران آجر در نصب فيلتر همت كنند.

وي با تاكيد بر اين نكته كه كوره هاي آجرپزي دستي در بعد اجتماعي و اقتصادي بايد به سمت انسداد برود، گفت: كوره هاي ماشيني و فشاري منطقه فهرج در اولويت گازرساني دستگاه مرتبط قرار گيرد.

بابايي گفت: كوره هاي آجرپزي دستي اگر بدانند كه با جان انسان ها بازي مي كنند، خودشان در امور مورد نظر پيش قدم خواهند شد.

مدير كل حفاظت محيط زيست استان يزد نيز با اشاره به اينكه به دليل استقرار صنايع در دو دهه گذشته برخلاف امر حفاظت و توسعه در حال حاضر تبعات فعاليت هاي صنعتي را در محور اردكان – مهريز شاهد هستيم، گفت: كاني هاي غير فلزي بويژه كوره هاي آجرپزي دستي، فشاري و ماشيني يكي از عوامل تاثيرگذار در امر آلودگي هوا در اين منطقه هستند.

"سيد حسين سادات موسوي" خاطر نشان كرد: طبق فرمايشات رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالي) در افق 1404 بايد شاهد ارتقا سطح سلامت در جامعه باشيم كه اين امر مهم در دستور كار دولت تدبير و اميد نيز قرار دارد.

وي با تاكيد بر گازرساني به كوره هاي فشاري، ماشيني و فيلتر گذاري اين واحدها، اظهار داشت: كوره هاي دستي در صورت تمايل با تجميع در منطقه در نظر گرفته شده براي ايشان مي توانند اقدام به راه اندازي كوره هاي آجرپزي تونلي در راستاي فعاليت خود كنند.

اين مقام مسئول همچنين از نصب فيلتر در كوره هاي آجرپزي تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: طبق قانون تشويق به انتقال واحدهاي كوره حوزه شهري وجود دارد كه زمين اين واحدها تغيير كاربري لازم را خواهد داشت.

گفتني است 295 كوره دستي در محدوده شهر يزد در حال فعاليت هستند كه در چند ماه گذشته سوخت رساني به 80 مورد از اين واحدها قطع شده است و در راستاي تجميع اين واحدها و جلوگيري از آلودگي هواي استان سايت 600 هكتاري بافق با آماده سازي 80 درصدي زير ساخت، استفاده از تكنولوژي هاي جديد، كاهش مصرف آب و خاك، جلوگيري از توليد ضايعات، امكان استفاده از نيروهاي بومي و ... در دستور كار دستگاه هاي مرتبط قرار گرفته است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا