به گزارش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد _هادی هادی نسب مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی روز یک شنبه در جمع اعضای کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان که به یزد سفر کرده اند اظهار داشت ایران در سخت ترین شرایط بهترین امکانات را برای پناهجویان کشورهای همسایه به خصوص افغان ها فراهم کرده است .

وی افزود جمهوری اسلامی ایران به رغم همه مشکلات توانسته است خدمات قابل توجهی را در زمینه های آموزشی، بهداشتی و اجتماعی به پناهندگان افغانی ارائه دهد.

هادی نسب خطاب به اعضای کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت : کمک رسانی به پناهندگان را به عنوان یک کنوانسیون پذیرفته ایم و همه کشور های عضو در قبال کمک رسانی به پناهندگان مسئولیت دارند که جمهوری اسلامی نگاهی متفاوت و فراتر از قوانین کنوانسیون برای پناهندگان در نظر گرفته است  و حمایت از پناهندگان یک مسئله بشر دوستانه است و به هیچ وجه نباید یک مسئله سیاسی تلقی شود.

وی گفت قرار است در پیش نویس سند راه حل های راهبردی با حضور اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان و  به کمک کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به نتایجی از جمله افزایش بازگشت داوطلبانه ، افزایش فرصتهای معیشتی ، بهبود دسترسی به سرپناه و خدمات اجتماعی ضروری برای پناهندگان برسیم.

وی کمک های کمیساریای پناهندگان را  قطره ای در برابر دریای کمک های ایران دانست و خواستار توسعه و گسترش همکاری های کمیساریای عالی با ایران به خصوص در زمینه ارائه کمک های مالی موثر در راستای اصلاح زیر ساخت ها و بازگرداندن پناهندگان شد.

  مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی  اتباع افغانی به دو صورت قانونی و غیر قانونی در کشور حضور دارند و سیاست دولت  در اخراج اتباع غیر مجاز از کشور می باشد و دولت تنها در قبال اتباع دارای اقامت مجاز و قانونی دارای تعهدات انسانی و بین المللی است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا