- فرمانده انتظامي استان يزد دركارگاه آموزشي رابطين اجتماعي، مربيان و مدرسان آموزش همگاني در يزد

گفت : اثرات مثبت فرهنگي و اجتماعي را ميتوان در رفتار و نحوه برخورد مردم با پليس احساس کرد.

 سردار امان اللهي فرمانده انتظامي استان يزددر اين كارگاه آموزشي از فعاليتهاي صورت گرفته در حوزه فرهنگي و اجتماعي فرماندهي انتظامي استان تقدير و تشکر كرد و بيان داشت: اثرات مثبت فعاليتهاي انجام شده را ميتوان در رفتار و نحوه برخورد مردم با پليس احساس کرد.

وي افزود: صحبت کردن و سخنراني، خود نوعي آموزش است و ما بعنوان مدرس و کارشناس بايد با اطلاعات کافي و رعايت اصول آن و با شناخت کامل مخاطب و نيازهاي آموزشي او در مجالس سخنراني کنيم و خود آموزش سخنراني را ياد گرفته باشيم و آنها را بکار ببنديم.

سرار امان الهي تصريح كرد: برخي از کشورهاي عقب مانده يا در حال توسعه با يک سري چالشها و مشکلاتي مواجهند در حالي که ميخواهند از تمام مزايا، امتيازات، تجهيزات و امکانات که در کشورهاي توسعه يافته است به بهترين شکل و نحوه استفاده کنند و از آن بهره مند شوند در حالي که نه آموزش ديده اند و نه با فرهنگ استفاده و بکارگيري آن آشنا هستند و اين نياز، خود باعث برخي مشکلات و چالشها ميشود.

اين مقام مسوول  با بيان اينكه خدشه وارد شدن به مسائل اجتماعي و فرهنگي و اعتقادي جامعه ما به دليل عدم آگاهي و آموزش کافي، آثار منفي فراگير دارد ادامه داد: در جامعه ما بسياري افراد دلسوز، مسئوليت پذير و خواهان انجام کاري هستند که در جهت کاهش و مبارزه باآسيب باشد ولي به دليل عدم آگاهي و آشنايي به طريقه کار، مشکل را چند برابر مي کنند و يا در کنار اين مشکل مشکلات ديگري را بوجود مي آورند .

فرمانده انتظامي استان يزد درپايان با اشاره به اينكه  در مسائل اجتماعي بايد با توانايي، فهم، شعور و درک بالا و اطلاعات کامل وارد شد تا بتوان به مرور زمان آن مشکل و آسيب را کنترل کرد ادامه داد : بايد آگاهي هاي خود را به روز کنيد تا بتوانيد باعلم و آگاهي کامل به روشها و شيوه هاي علمي و اصولي اهداف خود راتشريح کنيد .

سرهنگ باقري معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان يزدنيز درابتدا ي اين کارگاه آموزشي  هدف از برگزاري كارگاه آموزشي را تشريح كرد و افزود: بسياري از آسيبها و جرائم که در جامعه کنوني بروز مي کند به دليل عدم آگاهي و اطلاعات افراد جامعه است و در اين رابطه آموزش همگاني و ارتقاء سطح آگاهي افراد جامعه از اهميت خاصي برخوردار است.

وي با اشاره به رويکرد جامعه محوري ناجا خواستار تلاش بيشتر مسئولان و کارشناسان در بحث پيشگيري اجتماعي شد و گفت: ما با ارائه آموزش همگاني به جامعه هدف خود ميتوانيم تاثيرگذار باشيم و از مشارکت مردمي و پتانسيل هاي موجود در جامعه جهت تحقق اهداف ناجا استفاده کنيم.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان يزد در خاتمه گفت: در يازده ماهه سالجاري توانستيم 85 هزار نفر( قريب به 10درصد) از جمعيت استان را تحت پوشش آموزشهاي خود از طريق سخنراني و آموزش چهره به چهره قرار دهيم.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا