گروه استان ها _ اسفند ماه است و فصل جابجايي جمعيت و خانه تكاني و خريد هاي عيد نوروز و شروع تعطيلات و مسافرت، در اين ايام لازم است تا به موضوع امنيت هم توجه بيشتري داشته باشيم و بيشتر از اموال خود مراقبت كنيم.
به گزارش پايگاه خبري پليس يزد، اسفند ماه است و فصل جابجايي جمعيت و خانه تكاني و خريد هاي عيد نوروز و شروع تعطيلات و مسافرت، در اين ميان پليس آگاهي استان يزد در كنار مردم بوده و براي برقراري امنيت و آرامش در اين روزها تلاش مي كند اما آنچه بيش از همه مي تواند به ايجاد امنيت بيشتر كمك كند رعايت موارد ايمني و اصول حفاظتي توسط خود شهروندان و مراقبت بيشتر از اموال و دارائيهايشان است.
اگر تمام پيش بيني ها را براي يك تعطيلات خوب و مسافرت داريم بايد به موضوع امنيت هم در كنار آنها توجه كنيم، اينكه براي نفوذ ناپذيري منزل خود چه اقداماتي انجام مي دهيم، اموال با ارزش خود را در كجا نگهداري مي كنيم آيا بايد آنها را در منزل نگهداري كنيم يا بايد با خود ببريم و يا اينكه به صندوق امانات بانك ها بسپاريم؟!
در اسفند ماه شاهد جنب و جوش مردم براي خريد هاي نوروزي هستيم، توصيه ما به شهروندان اين است كه حتماً از كارت هاي اعتباري در خريد هاي خود استفاده كرده و از جابجايي و حمل و نقل وجوه نقد زياد خودداري كنند. البته در استفاده از كارتهاي اعتباري نيز بايد موارد امنيتي را رعايت كرده و از ياد داشت كردن رمز عبور بانك بر روي كارت هاي خود خودداري كنند و مراقب باشند كسي از رمز عبور آنها مطلع نشود.
در بازارها از كيف خود به خوبي محافظت كرده و مراقب افراد مشكوك ، كيف زن و موتورسواران باشند، خوروهاي خود را حتماً در پاركينگ هاي عمومي پارك كرده و از پارك كردن آن در نقاط كور و خلوت خودداري كنند و به هيچ عنوان هنگام ترك خودرو كيف ها، وسايل با ارزش و ساك هاي حاوي خريد هاي خود را در صندلي خودروقرار ندهند.
در پايان با آرزوي سالي پراز خوشبختي و موفقيت براي همه شهروندان، اميدواريم با رعايت اين گونه موارد با آرامش و امنيت كامل و مصون ماندن از دست سارقان و خرده سارقان معتاد به راحتي به خريد هاي نوروزي خود پرداخته و با آرامش كامل به منازل خود بازگردند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا