مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از برگزاری آزمون سراسری طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در یزد خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت الاسلام غلامرضا عادل در این رابطه اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته و بر اساس منویات مقام معظم رهبری در جهت تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف طرحی را به صورت ملی و با عنوان تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم آغاز کرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: در سال جاری سهمیه ابلاغی استان از طرف ستاد طرح حفظ 3845 نفر بود که تا به حال 5876 نفر در این طرح شرکت کرده اند.
عادل با اشاره به همکاری مراکز فرهنگی و قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه در این طرح گفت: آزمون شفاهی مرحله دوم طرح ملی تربیت حافظان از 23 بهمن ماه در شهرستان ها آغاز و تا 8 اسفند ماه به پایان خواهد رسید.
وی همچنین به آزمون کتبی این طرح بزرگ قرآنی اشاره کرد و افزود: آزمون کتبی مرحله دوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سراسر کشور از ساعت 9 صبح روز جمعه 9 اسفند ماه برگزار خواهد شد.
گفتنی است این آزمون در رشته های ، "حفظ جزء۳۰"، "جزء ۳۰ و یک"، "جزء ۳۰، یک و دو"، "پنج جزء" ، "۱۰ جزء" ، "۱۵ جزء" ، "۲۰ جزء" ، "کل قرآن" و "حفظ موضوعی" برگزار می‌شود. 
لازم به ذکر است این آزمون در شهر یزد در امامزاده سید جعفر محمد (ع) ویژه خواهران و در امامزاده جعفر (ع) ویژه برادران برگزار خواهد شد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا