دبیر ستاد هدفمندی یارانه های استان یزد با بیان اینکه مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در استانه اجرا می باشد و سال آینده اجرا می شود گفت: یارانه نقدی در این مرحله بر اساس ثبت نام و تکمیل فرم خوداظهاری صرفا به متقاضیان نیازمند پرداخت می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " مراد علی میر " افزود: مراحل ابتدایی این کار انجام شده و جزئیات آن به زودی اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه های استان یزد گفت: درخواست می کنیم افراد غیرنیازمند و حتی نیازمندی که این یارانه در زندگی آنها تاثیر چندانی ندارد ثبت‌نام نکند، تا یارانه صرف تولید و رونق اقتصادی شود و  هدف دولت در این مرحله این است که افراد نیازمند به یارانه نقدی و غیر نقدی دسترسی داشته باشند و افرادی که نیازمند نیستند از گردونه دریافت یارانه ها  خارج شوند.

وی همکاری دستگاههای، مسئولان و مردم در اجرای موفقیت آمیز این مرحله را مهم ارزیابی کرد و گفت: در اجرای مرحله دوم از متقاضیان نیازمند جامعه دعوت خواهد شد تا با تکمیل فرم خوداظهاری ثبت نام کنند.

وی در مورد نحوه شناسایی افراد نیازمند دریافت یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: عوامل متعددی در نیاز مردم موثر است که درآمد و دارایی ها از جمله داشتن یا نداشتن منزل مسکونی و خودرو از جمله ان است.

میر تصریح کرد: ‌همچنین محل سکونت هر فرد با توجه به اینکه هزینه زندگی در کلان‌شهرها نسبت به شهرهای کوچک و روستاها متفاوت است و همچنین تعداد نفرات خانوار در این زمینه نقش دارند.

وی خاطر نشان کرد: اگر سقف درآمد متقاضیان کمتر از سقف تعیین شده دولت باشد مشمول دریافت یارانه خواهند شد و اگر بیش از آن باشد حذف می گردند ضمن اینکه اگر فرم خوداظهار را صادقانه تکمیل نکرده باشند به میزان سه برابر یارانه دریافتی باید جریمه پرداخت کنند و امکان سنجش برای دولت در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم هدفمندی و افزایش قیمت‌ها از ابتدای سال آینده یعنی فروردین یا اردیبهشت ماه بر اساس سیاست دولت و مجلس اجرا می‌شود، هدفمندی یارانه ها را مهمترین طرح تحول اقتصادی دولت خواند و گفت: شیب افزایش قیمت حامل های انرژی در این مرحله ملایم خواهد بود و تدابیری اتخاذ شده تا فشاری بر مردم وارد نیاید.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه های یزد گفت: مردم مطمئن باشند تغییرات چندانی در قیمت ها نخواهیم داشت و دولت نظارت دقیق و کنترلی خود را بر بازار خواهد داشت.

به گفته مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، دولت به صورت تدریجی و طی برنامه زمانی به سمت قیمت‌های هدف پیش می‌رود و برای سال آینده نیز با توجه به شرایط عمومی جامعه افزایش قیمت‌ها ملایم خواهد بود.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا