مدیر کل دامپزشکی استان یزد اظهار داشت: با عنایت به تأکیدات سازمان دامپزشکی کل کشور مبنی بر حضور یک نفر ناظر بخش دولتی در کشتارگاه های طیور، تعدادی ناظر بهداشتی از طرف این اداره کل به منظور نظارت بر عملکرد کلیه        کشتارگاه های طیور استان یزد تعیین شده اند.

دکتر علی اکبر حداد زاده اذعان داشت: ناظرین مذکور موظفند در چارچوب قوانین، دستورالعمل ها و بخش نامه های ابلاغی از سوی سازمان و اداره کل دامپزشکی استان یزد، با حضور به موقع و مؤثر در محل کشتارگاه از ابتدا تا انتهای فرایند تولید را تحت نظارت دقیق خود قرار دهند.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: این نظارت در زمینه های کنترل بهداشتی خودروهای حمل طیور زنده، بازرسی بهداشتی قبل و پس از کشتار، کنترل بهداشتی خطوط تولید و محیط کشتارگاه همچنین نظارت بهداشتی بر سالن های قطعه بندی و بسته بندی، سردخانه ها و خودروهای سردخانه دار می باشد. علاوه بر آن جهت ارتقاء بهداشتی و کیفی محصول تولیدی و انجام نمونه برداری های ادواری از محیط و محصول تولیدی از جمله مسئولیت های این ناظرین به شمار می رود.

وی در پایان اظهار امیدواری نمود با تعیین ناظرین بهداشتی در کشتارگاه های طیور شاهد ارتقاء روزافزون سطح بهداشت و امنیت غذایی همشهریان گرامی در سطح استان باشیم.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا