با توجه به گستره فعالیتهای وسیع جمعیت هلال احمر در حوزه های بشردوستانه، امدادی و... در گروههای سنی مختلف ، بازديدي توسط ژان دوپراز معاون مدير يونيسف و محمد منیر صفی الدین نماینده یونیسف در ایراناز فعالیتهای جمعیت هلال احمر استان یزد به عمل آمد.

در ابتدای این بازدید، محمد منیر صفی الدین در جمع معاونین جمعیت هلال احمر استان به همکاری های گسترده جمعیت هلال احمر و یونیسف اشاره کرد و گفت: هلال احمر یکی از شرکای اصلی در سطح جهانی محسوب می شود و هماهنگونه که جمعیت هلال احمر در مواقع بحران به یاری مردم می شتابد یونیسف نیز در مواقع و شرایط بحرانی وظایف یاری رسانی را به عهده می گیرد. محمد منیر صفی الدین از جمله نقاط قوت جمعیت هلال احمر در ایران و استان یزد را استقبال بالای جوانان از این نهاد غیردولتی اعلام کرد و گفت: با کمک این اعضا می توان به مباحث فرهنگ سازی و ارتقاء اگاهی عمومی در حوزه های مختلف از جمله کاهش آسیب های اجتماعی بین کودکان و نوجوانان، پیشگیری از وقوع جرائم و غیره پرداخت که با توجه به آمار بالای قربانیان جوان تصادف رانندگی، بحث کاهش تصادفات رانندگی و اثرات آن این موضوع می تواند از جمله موارد همکاری یونیسف و جمعیت هلال احمر در ایران باشد.

ژان دوپراز نیز در این دیدار با برشمردن اهم فعالیتهای یونیسف، به تشریح فعالیتهای مشترک دو طرف پرداخت و خاطر نشان کرد در حوزه نوجوانان می توان اقدامات مشترک زیادی انجام داد.

هم چنین در این جلسه اهم فعالیتهای هلال احمر در حوزه های مختلف بالاخص  حوزه جوانان ارائه شد و پروژه های در دست انجام  این حوزه از جمله طرح ملی راهنمایی مسافرین نوروزی، طرح آموزش های امدادی به دانش آموزان (دادرس)، کاروان های نیکوکاری و ... معرفی شدند.

در ادامه معاون مدیر یونیسف به همراه نماینده یونیسف در ایران از دوره بازآموزی امداد و نجات جاده ای بازدید به عمل آوردند .

بعد از آشنایی با فعالیتهای جوانان در مرکز استان، برای آشنایی بیشتر با این فعالیتها در سطح عملیاتی بازدیدی از مرکز جوانان زارچ بعمل آمد که از جمله برنامه های این بازدید می توان به نقاشی دیواری با موضوع صلح، نهالکاری ، کاروان نیکوکاری در روستای اله آباد اشاره کرد. در این برنامه ها که با حضور اعضای مرکز جوانان هلال احمر زارچ صورت گرفت مدیران یونیسف، از نزدیک با این فعالیتها آشنا شده و ضمن گفتگو با مسئولین مرکز و هم چنین اعضا از کم و کیف این فعالیتها آگاه شدند. 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا