در نهمين جلسه كميسيون نظارت و پيگيري شوراي اسلامي شهر يزد كه با حضور معاونت سياسي امنيتي استانداري ، مديرعامل سازمان آب و فاضلاب استان ، معاون برنامه ريزي آب و فاضلاب ، مديرعامل آب منطقه اي ، مدير آب و فاضلاب شهرستان ، مديرعامل موسسه كوثر ، مدير مركز باروري ابرها ، نماينده شهردار و كارشناسان مربوطه برگزار شد ، بحران آب استان مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

وحيدرضا خباززاده يزدي رئيس كميسيون نظارت و پيگيري شوراي اسلامي شهر يزد ضمن خيرمقدم به ميهمانان و با اشاره به انتقاد شديد مردم يزد از وضعيت نامناسب آب گفت : در مجموع طی 14 سال اخیر ، استان با 10سال خشک که از شدید ترین سال های خشک 60 ساله اخیر بوده مواجه گردیده است و لزوم تامين آب شرب براي شهروندان ضروري مي باشد. .

وي با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري «من مي دانم مسئله مهم استان يزد،مسئله آب است » و پيگيري هاي مستمر سومين شهيد محراب حضرت آيت الله صدوقي وفرزندشان مرحوم حجت الاسلام صدوقي در اين خصوص تصريح كرد : شهر یزد به گواه آمار ایستگاه های شاخص ، خشک ترین استان کشور می باشد بطوریکه رطوبت نسبی در تابستان گاهی به 2 درصد می رسد. رطوبتی که در کمتر دستگاه خشک کن می توان به آن رسید.

خباززاده يزدي ضمن بيان اينكه استان یزد فاقد حتی یک رودخانه دائمی می باشد و سهمی از 7 میلیارد متر مکعب آب استحصال شده از شبکه های زهکشی و آبیاری سدهای کشور ندارد ، خاطرنشان ساخت : براساس آمارهاي موجود ، تبخیر سالانه در بیش از 80 درصد سطح استان بیش از 3000 میلیمتر در سال است یعنی بیش از 30 برابر بارش سالیانه .

در اين جلسه گزارشاتي از وضعيت آب در استان ارائه گرديد و بر بحران آب و همچنين صرفه جويي در مصرف آب توسط شهروندان تاكيد شد.

در ادامه اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد نقطه نظرات خود را ارائه نمودند و از مسئولين استاني و كشوري خواستار رفع بحران آب در يزد شدند.

پس از بحث و تبادل نظر در جلسه مقرر گرديد شوراي آب به صورت ماهيانه در شورا تشكيل شود.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا