سرپرست دانشگاه یزد در مراسم بزرگداشت روز  مهندس که شامگاه دوشنبه پنجم اسفندماه در سالن آمفی تئاتر مرکزی این دانشگاه  برگزارشد، گفت: توسعه‌ی آموزش‌های مجازی در دنیای امروز نقش دانشگاه‌ها را در  آستانه یکی دگرگونی مهم قرار داده است.

 آقای دکتر اولیاء با تأکید بر ضرورت  بازنگری در سرفصل‌های دروس، نحوه تدریس و استفاده از تکنولوژی‌های آموزشی در  دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به دسترسی دانشجویان به منابع مختلف درسی  در سراسر دنیا، دانشگاه‌ها وظیفه دارند به جای انتقال مطالب و مفاهیم به دانشجویان،  شیوه یادگیری و پژوهش در منابع گسترده کنونی را به آنان آموزش دهند.

وی نارسایی‌های موجود در ارتباط میان صنعت  و دانشگاه و فاصله‌ میان آموزش‌های نظری و ضرورت‌های عملی و مهارتی را از چالش‌های  مهم در دانشگاه‌های کشور ذکر کرد و افزود: ارتقای سطوح مهارتی دانشجویان شامل  مهارتهای تخصصی، ارتباطی و حل مسأله در عرصه عمل و همچنین ارایه آموزش‌های لازم  برای انجام کار جمعی باید در اولویت فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌ها قرار گیرد. وی  همچنین مشارکت در فعالیت‌های گروهی و صنفی را همزمان با فعالیت‌های علمی و آموزشی،  زمینه‌ساز موفقیت‌های آینده دانشجویان در عرصه کار و اجتماع توصیف کرد.

آقای دکتر اولیاء با اشاره به فضای پرامید  و بانشاطی که در این دانشگاه ایجاد شده است خاطرنشان کرد: همه‌ ما وظیفه داریم قدر  این فرصت را بدانیم و از آن برای رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این مجموعه استفاده  کنیم.

یکی از اعضای هیأت علمی گروه مکانیک دیگر  سخنران این مراسم بود که در سخنان خود به تبیین نقش و اهمیت تفکر و نظام مهندسی  برای توسعه و پیشرفت کشور پرداخت. آقای دکتر منصور رفیعیان گفت: برای پیشرفت کشور،  نباید فقط به توصیه‌کردن اکتفا کنیم بلکه باید راه و مسیر توسعه را به صورتی  نظام‌مند و مهندسی‌شده طراحی کنیم.

 وی ارتقای کیفی آموزش‌های مهندسی و مبانی  آن و تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه را لازمه حرکت کشور به سوی اقتدار علمی  عنوان کرد و اظهار داشت: امروز اقتدار هر کشوری در گرو اقتدار علمی آن کشور است و  ضرورت دست‌یابی به چنین اقتداری برای ما که در معرض زورگویی‌ کشورهایی قرار داریم  که از این اقتدار برخوردارند، کاملا قابل درک است.

 شایان ذکر است این مراسم به همت انجمن علمی  گروه مکانیک برنامه ریزی و برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا