به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان یزد، همایشی در راستای توسعه پایدار گردشگری با عنوان:" یزد پتانسیل ها،ظرفیت های تولید ثروت و ایجاد اشتغال در بخش گردشگری" توسط اداره کل میراث فرهنگی و با حمایت استانداری در سالن همایش های مدیریت استان یزد  برگزار شد.

همایش با قرائت آیاتی از کلام الله مجید ،نواخته شدن سرود ملی و اعلام برنامه ها با شرکت سرمایه گذاران بخش خصوصی ،تشکل های غیر دولتی و صنفی گردشگری ،کارشناسان گردشگری استان و مسئولین استانی و کشوری برگزار گردید.

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سخنرانی خود ضمن خوش آمد گویی به مدعوین ،بر توجه خاص به بخش گردشگری تاکید و تخصیص اعتبارات بیشتر و مفید تری را خواستار شده، برخی مسایل مثل فضای باز سیاسی، سهولت در ورود و خروج گردشگران خارجی،تعریف بسته حمایتی از بخش گردشگری را با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر بازار سرمایه مهمترین چالشهای و راهکارهای تداوم توسعه گردشگری دانست.

 استاندار یزدسخنران بعدی همایش بود که کشور  ایران و شهر یزد را با توجه به طبیعت و جذابیت های موجود اعم از آثار و جاذبه های تاریخی – طبیعی، خاص دانسته و لزوم بهره برداری مناسب از این پتانسیلها رابرشمرد.میرمحمدی در جمع حاضران در همایش گفت: کسب کمیت ها مثل تعداد آثار ثبتی مقدمه کار بوده و ابراز اطلاعات ،این افتخارات تکلیف ما را برای بهره برداری به پایان نمی رساند و مدیریت کلان راهگشا خواهد بود.
مدیر عامل صندوق احیاء  و بهره برداری از اماکن تاریخی میراث فرهنگی کشور، در این مراسم گردشگری را یک تخصص میان رشته ای عنوان کرد.

ایروانی با ذکر تاریخچه ی مختصری از تشکیل صندوق احیاء و اهداف تشکیل آن،عنوان نمود که این ساختار تشکیلاتی حلقه ای برای ارتباط دادن بخشهای مختلف و شناسایی پتانسیلهای موجود و بهر ه برداری از آن میباشد.وی با تبریک روزد بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی و روز  مهندس دغدغه های استاندار و مدیران ارشد یزد را در ساماندهی بافت های تاریخی و آثار ستود.

مشاور پدیده شاندیز یکی دیگر از مدعوین بود که با برشمردن انواع اهداف و مقاصد گردشگری جایگاه ویژه یزد را از لحاظ فرهنگی و تاریخی تذکر داد.

دکتر رفیعی با انتقاد از روند اجرای پروژه ها بر سرعت عمل ، رفع موانع اجراء و سرمایه گذاری تاکید کرده،گفت یزد گنجی گرانبها است که بایست قدر آنرا دانست .وی با ارایه پیشنهاداتی در خصوص راههای اجرایی روند توسعه گردشگری اعم از:توسعه زیر ساخت ها مثل حمل و نقل ریلی  هوایی،جذب سرمایه های یزدی ها و یزدی تبار های جهان،تعریف جشنواره های فصلی و...به سئوالات حاضران نیز پاسخ داد و دعوت حضار برای حضور پدیده شاندیز در یزد را با شروع سرمایه گذاری توسط  خود یزدیها راهگشای ترغیب سرمایه گزاران غیر بومی دانست










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا