مدیر کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان يزد از  برگزاری جشنواره های  گردشگری تابستانی در سال جاری خبرداد.

به گزارش روابط عمومي اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان يزد ،: در جلسه ای که با حضور مشاور پدیده شاندیز و مدیرکل میراث فرهنگی ،صنايع‌دستي و گردشگري استان برگزار شد طرح برگزاری جشنواره های گردشگری تابستان بررسی شد.

در این جلسه  دکتر رفیعی گفت :  استان يزد با توجه به جاذبه‌هاي غني طبيعي، تاريخي و بيادماندني مذهبي فرهنگي و نيز موقعيت خوب جغرافيائي مي‌تواند باعث جذب و جلب توجه جهانگردان و ايرانگردان بسياري چه از خارج و چه از داخل باشد. بخصوص داشتن تنوع آب و هوائي ( کویری – ییلاقی) ، داشتن کویرها و بیابانهای منحصر به فرد، كثرت و پراكندگي آثار تاريخي و بيادماندني، شيوه‌هاي زيستي بومی کهن و فرهنگ غني، اماكن مذهبي زيارتي(اسلامي و زيارتگاههاي اقليت‌هاي مذهبي) وجود جاذبه‌هاي متنوع طبيعي ايران را به كانونهاي توريستي و مناطق گردشگردی جالب توجه بين‌المللي تبديل كرده است .
وی افزود : برای دستیابی به موفقیت در مدیریت و توسعه جهانگردی، برنامه ریزی گردشگردی در تمام سطوح ضروری است. تجربه بسیاری از مناطق گردشگردی در دنیا در درازمدت نشان داده است که روش  برنامه ریزی شده برای توسعه گردشگردی می تواند بدون ایجاد مشکلاتی مهم فوایدی به همراه آورد و بازارهای گردشگردی رضایت بخشی را حفظ کند. مکان هایی که در آنها گردشگردی، بدون برنامه ریزی توسعه می یابد، اغلب دچار مشکلات اجتماعی و محیطی می شوند.

 وی در ادامه گفت :گرمای تابستان نباید مانع ورود گردشگر بشود بلکه باید با برگزاری  جشنواره  گردشگری تابستانه صنعت گردشگری را رونق ببخشید و نباید از بحثهایی مثل  تخفیف برای جشنواره ، برگزاری تور کویر نوردی ،بازدید از اماکن دیدنی شهر به راحتی گذشت چرا که معرفی آنها یکی از عوامل جذب گردشگر میباشد

در پایان مهندس شرافت ضمن تشکر از دکتر رفیعی گفت انشاا... تابستان امسال با برنامه ریزی گسترده سعی در برگزاری جشنواره ها و معرفی استان یزد به نحو احسن خواهیم داشت .

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا