شهردار ياسبرين در يزد گفت: اگر تاريخمان دربردارنده جنگ‌هايي بوده اما ما دو قوم به دنبال صلح بوديم و هر چند زبان و فرهنگ خودمان را از دست داديم اما در حال حاضر 90 هزار ياسبريني در مجارستان زندگي مي‌كنند.

به گزارش يزدفردا به نقل از ايسنا : دكتر ژوزف گدئي در ديدار با استاندار يزد اظهار داشت: اگر چه ما در اوايل قرن 21 به عضويت اتحاديه اروپا و ناتو درآمديم و سياست خارجي ما بايد دنباله روي آنها باشد اما مجارستان به دنبال تقويت روابط با ايران است.

وي افزود: با توجه به اينكه گروه دوستي ايران و مجارستان در پارلمان تشكيل شده است و با اين خواهر خواندگي بين يزد و ياسبرين است بايد به دنبال پيشرفت روابط بود و اظهار اميدواري كرد در سال 86 روابط گسترده‌تر شود.

دكتر گدئي تاكيد كرد: دو ملت هميشه با هم مشورت داشته باشيم و با اعزام افرادي به دو كشور در بررسي امكانات يكديگر همكاري داشته باشيم.

وي اذعان كرد: ما انتظار داريم با يك گروه كاري مجرب وضعيت دو شهر را عميقا بررسي كرده و روابط فرهنگي در سطح دانشگاه‌ها را نيز افزايش دهيم.

استاندار يزد نيز در اين مراسم با بيان ظرفيت‌هاي استان يزد از قبيل معادن سنگ آهن، مس و روي از طرف مجاري دعوت كرد در اين ظرفيت‌ها سرمايه گذاري كند.

فلاح زاده بيان داشت: مردم مجارستان از شهر تاريخي يزد با 700 هكتار بافت تاريخي و آثار باستاني زياد بازديد كنند.

وي افزود: ما مي‌توانيم با تبادل اطلاعات و توليدات و نيز در مباحث فرهنگي با يكديگر ارتباط داشته باشيم و از طرف مجاري دعوت كرد از ديگر شهرهاي ايران نيز بازديد به عمل آورد.

همچنين در پايان اين مراسم مقرر گرديد سنبلي از يزد و ياسبرين در يكي از پارك‌هاي‌ هر دو شهر نصب گردد.

يزدفردا

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا