استاندار يزد گفت: شوراي گفتگوي دولت اتاق فكر بخش خصوصي است.

 

 

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "سيد محمد ميرمحمدي" سه شنبه شب در ديدار با صنعتگران استان ضمن تبريك ايام ا... دهه فجر، اظهار داشت: طي جلسه اي كه با صنعتگران داشته ام، بسياري از مسائل و مشكلات با همفكري دوستان قابل حل است.

وي با اشاره به هفته هواي پاك، گفت: در اجراي خواسته كودكان دوستدار محيط زيست كه درب استانداري گرد آمدند و خواستار هواي پاك شدند، اهالي صنعت نقش بسيار مهمي دارند.

شهرك هاي صنعتي استان يزد پويا و بالنده هستند

وي اظهار داشت:شهرك هاي صنعتي استان زنده، پويا و بالنده هستند.

اين مقام مسئول ادامه داد: بايد تعداد جلسات را كم كرد و وارد ميدان كار در سطح استان شد.

يك روز در هفته را صرف بازديد مي نمايم

وي افزود: اعتقاد دارم يك روز از هفته را صرف بازديد كنم و به گفتگو و همفكري در زمينه هاي مختلف بپردازم.

عالي ترين مقام اجرايي استان، خانه صنعت و معدن را داراي پتانسيل بالايي دانست و خواستار استفاده از اين ظرفيت در راستاي توسعه استان شد.

ميرمحمدي تقدير از پيشكسوتان عرصه صنعت را بسيار مطلوب ارزيابي كرد.

آموزش در همه واحدهاي صنعتي امري ضروري است

وي آموزش در همه واحدهاي صنعتي را امري ضروري دانست و گفت: آموزش يكي از محورهاي اساسي كار صنعتگران است و آموزش هاي دوره اي و تكميلي در كيفيت كار بسيار تاثيرگذار است.

استاندار يزد سختگيري قانوني را براي سلامت جامعه مفيد دانست و اظهار داشت: هم از لحاظ شرعي و هم از لحاظ دمكراسي و حقوق شهروندي رعايت قانون الزاميست.

وي افزود: در صورت مشاهده عمل غير قانوني برخورد قاطع و قانوني صورت خواهد گرفت.

ميرمحمدي گفت: راهكارهاي تامين كمبود نقدينگي در دولت تدبير و اميد توسط معاون اول رييس جمهور مطرح شد كه شامل استفاده از ظرفيت صندوق توسعه ملي، استفاده از منابع مالي بورس، بكارگيري سهام عدالت و منابع بانكي است.

طرح هايي كه در استان يزد توجيه فني، اقتصادي و مالي داشته باشند از نظر ريالي و ارزي تامين اعتبار مي شود

استاندار يزد به نقل از ريیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: طرح هايي كه در استان يزد توجيه فني، اقتصادي و مالي داشته باشند از نظر ريالي و ارزي تامين اعتبار مي شود.

وي افزود: در اين رابطه "سیدصفدر حسینی" به استان يزد خواهد آمد و با تلاش معاونت برنامه ريزي استانداري تمام ظرفيت هاي سرمايه گذاري استان معرفي مي شود و آنگاه خواستار اعتبار خواهيم شد.

ميرمحمدي به تلاش همه جانبه بورس در راستاي توسعه استان اشاره كرد و افزود: ديداري با مديرعامل بانك صنعت و معدن كشور صورت گرفت و مجموعا ليست 33 پروژه اي كه در استان مشكل مالي داشتند در اختيار ايشان قرار گرفت كه قول مساعد همكاري گرفته شده است.

وي ادامه داد: در خصوص يك ميليارد دلار تسهيلات خط دوم انتقال آب به استان يزد نيز با "علي اشرف افخمي" مديرعامل بانك صنعت و معدن كشور صحبت شد و پيگيري لازم در دست اقدام است.

استاندار يزد گفت: در خصوص انتقال آب از خليج فارس به استان نيز اگر سرمايه گذار معتبر و مورد تاييد بانك مركزي در راستاي ﺗﺎﻣﻴﻦ ﻣﺎﻟﻲ ﻭ ﺍﺟﺮﺍﻱ ﭘﺮﻭﮊﻩ شناسايي شد، استفاده خواهيم كرد.

وي تعامل و رويه يكسان بانك ها را خواستار شد و گفت: رابطه صميمي مسئولان استان توفيق در كارها را منجر مي شود، بايد زبان مشترك ايجاد شود.

ميرمحمدي با اشاره به اينكه شرايط مطلوبي براي مشاركت بخش خصوصي در امورايجاد شده است، اظهار داشت: هنر بخش خصوصي لازم است تا از امكانات، پشتوانه ها و فضاي باز پيش رو بهره برداري لازم صورت پذيرد.

نگاه استاندار جديد يزد به بخش صنعت بسيار مناسب است

معاون برنامه ريزي استاندار نيز گفت: قبل از آمدن استاندار جديد يزد، نگران نگاه وي به بخش صنعت بوديم كه خدا را شكر توجه خيلي مناسبي به اين بخش شده است.

وي گفت: نخبگان استان در عرصه صنعت دور هم جمع شدند و خلق حماسه كردند كه جايگاه استان يزد در سطح كشور را رقم زده است.

"محمد رضا بابايي" با اشاره به اينكه در استان يزد به همت صنعتگران تا حد زيادي معيشت، اقتصاد و اشتغال مردم در وضعيت خوبي قرار دارد، افزود: استان يزد به پايگاه اميدي براي كساني كه جوياي كار هستند تبديل شده است.

وي از اينكه شهرك هاي واگذار شده در بخش خصوصي به اين سطح از بالندگي بالا رسيده است، ابراز خوشحالي كرد.

بابايي از حضور شركت تعاوني پيشگامان يزد در شوراي گفتگوي ملي خبر داد و افزود: اميدوارم مسئولان استاني بتواند باري را از دوش صنعتگران تلاشگر استان بردارد.

اين مقام مسئول از برگزاري همايش سرمايه گذاري استان به توصيه استاندار يزد خبر داد و گفت: در راستاي جلوگيري از خام فروشي و حركت به سمت صنايع كم آبخواه و دانش بنيان، اين همايش احتمالا در تهران برگزار مي گردد.

سهم استان يزد در صندوق توسعه ملي 840 ميليون دلار است

وي در ادامه از 840 ميليون دلار سهم استان يزد در صندوق توسعه ملي خبر داد و گفت: استان يزد از اين لحاظ جزو 5 استان برتر كشور قرار دارد.

در اين جلسه برخي از اهالي صنعت استان به ارائه مشكلات و مسائل پيش روي خود در حوزه توليد پرداختند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا