ابرکوه خبرنگار یزد فردا مهدی کارگر "  مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت : دامداران وکشاورزان  روزانه 35 تن شیر در ابرکوه از 7 هزار و200را"س گاو شیری تولید می شود ونسبت به سال قبل 10درصد افزایش دارد.

 محمد علی حاتمی زاده درگفت وگو باخبرنگار ما اظهار داشت : پرداخت تسهیلات بخش کارگروه کشاورزی در زمینه دامپروری علت افزایش فراواردهای لبنی می باشد.
وی گفت : دامداران بخش عمده شیر تولیدی را برای فرآوری دو كارخانه لبنی  این شهرستان  تحویل  11  ایستگاه ثابت جمع آوری  خریداری شیر می دهند و مقداری ازآن هم درمنازل بصورت سنتی تبدیل به ماست وپنیر می کنند.
حاتمی زاده اضافه کرد:  6مجتمع فعال پرورش  گاو شيري با بيش از 130 واحد با  ظرفيت یکهزارو 800 راس گاو شيري در این شهرستان فعال است. این مسئول خاطر نشان کرد : بیش از 700 نفر از کشاورزان علاوه بر فعالیت در بخش کشاورزی به پرورش گاو شیری فعالیت دارند و بخش عمده ای از علوفه مورد نیاز دامها در مزارع تامین می کنند .
مدیر جهاد كشاورزي ابرکوه تصریح کرد: این شهرستان یکی از مناطق فعال توليد فراوردهاي لبني ودامي استان است ، و زمینه مساعدی برای تولید فراروردهای لبنی ودامی می باشد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا