استاندار يزد با اشاره به اينكه آرزوي اقتصاد بدون نفت در حال تحقق است، گفت: رييس جمهور بر اجرايي شدن قانون بهبود مستمر محيط كسب و كار تاكيد بسياري دارند كه بايد اين امر دنبال شود.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "سيد محمد ميرمحمدي" عصر سه شنبه در جلسه شوراي گفتگو دولت و بخش خصوصي ضمن تبريك ايام ا... دهه فجر، با اشاره به اينكه امروز آغاز شوراي گفتگو بخش خصوصي و دولت در استان يزد است، گفت: مطالبي كه بايد در سطح ملي مطرح شود را در شوراي گفتگو طرح مي كنيم.

ميرمحمدي تسهيل فعاليت هاي اقتصادي، رفع موانع كسب و كار و بررسي راهكارها و پيشنهادات كه منجر به اتخاذ تصميم شود را از وظايف شوراي گفتگو برشمرد.

وي ادامه داد: بررسي موانع مخل سرمايه گذاري، منجر به توليد مي شود كه بايد احصا شود و جزو موضوعات شوراي گفتگو قرار گيرد.

استاندار يزد بيان كرد: موضوعات قابل طرح در شوراي گفتگو بايد مباني قانوني داشته باشد، پس از ارسال به دبيرخانه در دستور كار شورا قرار گرفته و در اختيار شوراي گفتگوي ملي كشور گذاشته مي شود كه پس از تصويب در هيات دولت مطرح مي شود.

استاندار يزد گفت: بنابر شرايط موجود و با توجه به تحريم ها بايد فكر و انديشه و روش كار موفق را دنبال كنيم.

وي با اشاره به اهميت استفاده از تجارب گذشته و ايجاد فضاي رشد بخش خصوصي و تعاوني، اظهار داشت: اولويت در انتخاب 8 عضو شوراي گفتگو با تعاوني هاست و در مرحله بعد از نخبگان و زبدگان استفاده مي شود.

ميرمحمدي تاكيد كرد: موضوعاتي كه سرمايه گذاري و توليد را دنبال مي كند و يا انگيزه اي براي سرمايه گذاري ايجاد مي كند توسط دبير شورا در دستور كار جلسه شوراي گفتگو قرار گيرد.

وي خاطر نشان كرد: در جلسات شوراي گفتگو اعضا فقط حق 3 جلسه غيبت دارند و بقيه جلسات را بايد شخصا حضور داشته باشند.

اين مقام مسئول گفتگو را يكي از زمينه هاي مشاركت دانست و گفت: اميدوارم با برگزاری شوراي گفتگو، برخي مسائل كلان و مشكلات پيش رو حل شود.

معاون برنامه ريزي استاندار يزد نيز گفت: ساز و كار بسيار مناسبي شكل گرفته تا مسائل بخش صنعت در سطح ملي مطرح شود و مشكلات پيش روي بخش خصوصي مرتفع گردد.

"محمد رضا بابايي" خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه استان يزد جزو استان هاي برتر كشور در حوزه صنعت محسوب مي شود مي تواند حرف اول را در شوراي گفتگوی كشور را داشته باشد.

وي افزود: بخش خصوصي درك بهتري نسبت به مشكلات موجود از بخش هاي توليدي دارد كه بايد اين مهم را در شوراي گفتگو دنبال كنيم.

شناسايي بانك ها و نوع خدمات مرتبط براي ارتباط بيشتر بخش خصوصي، سرمايه گذاري در خصوص محصولات گلخانه اي و پسته در استان، ايجاد پل ارتباطي بين اصناف، مردم و دولت، تشكيل تعاوني هاي فراگير در استان، ايجاد واحد سرمايه گذاري در راستاي كاهش زمان صدور مجوز واحدها، توجه به برون سپاري و شناسايي نحوه بهره گيري از سرمايه هاي خورد نزد مردم از جمله پيشنهادهای اعضاي شوراي گفتگو بود كه در اين جلسه مطرح شد.

در ابتداي جلسه نيز دبير شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي به ارائه گزارشي از روند اجرايي و نحوه برگزاري جلسات پرداخت.

جلسه شوراي گفتگو دولت و بخش خصوصي يك شنبه اول هر ماه در ساعات اوليه كاري برگزار خواهد شد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا