ابرکوه خبرنگار یزد فردا مهدی کارگر "مدیر امور شیلات و آبزیان استان یزد گفت: امسال بیش از 900تن ماهی گرم آبی و سرد آبی در استخرهای ذخیره آب کشاوری استان یزد تولید شده که 20 درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد .

محمدعلی مبینی در حاشیه جشن صید ماهی در ابرکوه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : امسال 340هزارقطعه بچه ماهی گرم آبی از نوع کبور ، آمور، خاویاری و فتیوفاگ در 295 باب استخر ذخیره آب کشاورزی رهاسازی شده است.
وی با بیان اینکه از این تعداد بچه ماهی بیش از 400تن ماهی تولید شده است، گفت: امسال یک میلیون و300هزارقطعه بچه ماهی سرد آبی هم در 235 باب استخر ذخیره آب کشاورزی رهاسازی شده است .
مبینی ادامه داد: از این میزان بچه ماهی سرد آبی برای نخستین بار در استان 500تن ماهی در شهرستان ابرکوه صید شده است .
مدیر امور شیلات و آبزیان استان یزد تصریح کرد: شهرستان خاتم به خاطر پرورش به موقع ماهی قزل آلا از گونه ماهیان گرم آبی و سردآبی با رهاسازی 300هزار قطعه بچه ماهی و تولید 100تن در جایگاه اول، ابرکوه با رهاسازی 150هزار قطعه بچه ماهی و تولید 50تن ماهی در رتبه دوم استان و بافق هم در رتبه سوم تولید ماهی قرار دارند .
این مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون سرانه مصرف ماهی در استان یزد هفت کیلو گرم است و با میانگین مصرف کشوری 11کیلو گرم فاصله داریم که امیدواریم با اجرای برنامه های آموزشی و کلاسهای طبخ ماهی سرانه مصرف ماهی در استان یزد به میانگین کشوری برسد .
مبینی در ادامه گفت: امسال 151فقره پروانه بهره برداری برای تولید ماهی از سوی سازمان نظام مهندسی در استان صادر شده که 24 فقره آن مربوط به پرورش یک میلیون و 100قطعه ماهیان زینتی است .
مدیر امور شیلات و آبزیان استان یزد تصریح کرد: در این استان هفت هزار منبع آبی وجود دارد که اگر 20 درصد آن برای پرورش ماهی استفاده شود می توان تولید ماهی استان را از 900 تن به چهار هزارتن افزایش داد.
گزارش خبرنگار ایرنا حاکیست: باحضور مدیر شیلات وآبریان استان وهمچنین جمعی از مسئولان جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی ابرکوه یکدوره کلاس آموزشی  باشرکت 25 نفر از ژرورش دهندگان ماهی در زمینه های پرورش صحیح  و بهداشتی ونحوه تغذیه برگزارشد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا