استاندار يزد گفت: در راستاي توسعه واحدهاي توليد سراميك، استفاده از روش پودر خشك را دنبال مي كنم.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "سيد محمد ميرمحمدي" روز پنج شنبه از كارخانه فولاد يزد و 2 واحد توليد كاشي و گرانول در شهرستان ميبد بازديد و از نزديك در جريان فعاليت هاي اين مراكز صنعتي قرار گرفت.
استاندار يزد در جريان اين ديدار گفت: شركت فولاد يزد علاوه بر زمينه سازي در راستاي درآمدزايي، اشتغال و تامين نيازهاي استان، محصولات آن نیز به دليل نزديكي به معادن سنگ آهن از لحاظ قيمت تمام شده ارزان تر در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد.
وي در خصوص واحدهاي توليد كاشي و سراميك به روش پودر خشك نيز گفت: مقاومت بالا، كيفيت بهتر، مصرف حداقل آب و انرژي از مزيت هاي اين واحد هاي توليدي است.
ميرمحمدي افزود: بكارگيري اين واحدهاي صنعتي نزديك به 90 درصد كاهش مصرف گاز و آب را به دنبال دارد.
ميرمحمدي اظهار اميدواري كرد: همكاري محيط زيست با مجموعه صنايع، رفع آلودگي هوا در استان يزد را به دنبال داشته باشد.
گفتني است: كارخانه فولاد يزد با ايجاد اشتغال براي يك هزار و 500 نفر از هموطنان يزدي قادر است سالانه يك ميليون و يكصد هزار نوع محصولات فولادي توليد كند.
نخستين كارخانه توليد كاشي و سراميك استان به روش پودر خشك در شهرستان ميبد نيز روزانه 7 هزار متر مربع سراميك توليد مي كند و با صرفه جويي 80 درصدي در مصرف آب، هزينه مصرف انرژي را نيز 50 درصد كاهش داده است.
همچنين نخستين واحد توليدي گرانول به روش پودر خشك كشور در شهرستان ميبد با ظرفيت 4 هزار تن آمادگی دارد مواد اولیه برای شركت هايي كه فاقد قسمت خاكسازي هستند با فرمول سازي و رطوبت خاص  قرار مي دهد تا پس از پرس، به صورت بيسكويت كاشي درآيد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا