استادار یزد با بیان اینکه چون در سراسر کشور با مشکل کمبود اعتبار رو برو هستند گفت:دولت تصمیم گرفته است با اعتباری که دارد ، طرح هایی که 80 درصد کار آنها انجام شده است را به پایان برساند و اولویت ما نیز برای طرح های نیمه تمام است.
به گزارش خبرنگارزدفردا عصر دیروز (دوشنبه) جلسه بررسی مشکلات شهرستان خاتم با حضور استاندار یزد، معاون برنامه ریزی استاندار، سرپرست فرمانداری خاتم ، اعضای شوراهای شهر و روستا و جمعی از مسئولین شهرستان خاتم در محل فرمانداری خاتم برگزار شد.

در این جلسه ابتدا اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان خاتم و شهردار هرات مسائل و مشکلات موجود در شهرستان خاتم را برای استاندار یزد مطرح کردند و استاندار نیز قول مساعدت و پیگیری مشکلات شهرستان خاتم را ارئه داد.

اعم مشکلات مطرح شده توسط اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان خاتم و شهردار هرات به شرح ذیل می باشد:

بحث صنعتی شدن شهرستان خاتم و اجرایی نشدن کارخانه های شهرستان خاتم ، مشکل گاز رسانی فاز دوم شهرستان خاتم و گازرسانی به روستاها و دهستان ها، به کارگیری نیروهای بومی در شهرستان ، کمک به شهرداری ، آسفالت کوچه ها و زیبا سازی فضای شهری ، مشکل آب صنعت شهرستان خاتم ، مشکل نامناسب بودن راه های شهرستان خاتم و مسیرهای منتهی به شهرستان خاتم ، مشکلات ورزش شهرستان خاتم اعم از نداشتن سرویس برای اعزام تیم های ورزشی به استان ، به پایان رساندن کارهای نیمه تمام در شهرستان خاتم ، پرداخت خسارتهایی که شرکت گاز بر اثر حفاری در سطح شهر برای شهرداری وارد کرده است ، پائین بودن مالیات ارزش افزوده در شهرستان خاتم ، مشکل آب های سطحی شهرستان خاتم ، نداشتن فضای سبز مناسب در شهرستان خاتم ، عدم پرداخت عوارض محصولات کشاورزی ، مشکل اینترنت پر سرعت در روستاها و اعتبار برای قنوات شهرستان خام 

همچنین احمد پورابراهیمیان مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه ای خاتم نیز اشاره ای به مشکلات فنی و حرفه ای خاتم کرد و گفت: کمبود نیروی انسانی و کمبود ماشین از مشکلات اساسی فنی و حرفه ای خاتم می باشد.

اسدالله نجفیان رئیس اداره ارشاد شهرستان خاتم نیز مسائل و مشکلاتی اعم از کنترل برداشت منابع زیر زمینی، جاده خطرناک هرات شهربابک، بحث فرهنگی شهرستان و کمبود امکانات فرهنگی، نداشتن سالن آمفی تاتر، نداشتن ساختمان مستقل برای اداره ارشاد شهرستان و ساختن مجتمع فرهنگی در شهرستان خاتم را مطرح کرد و از استاندار محترم  مساعدت و همکاری را خواستار شد و افزود: در صورت امکان توزیع اعتبار نیز در شهرستان ها عادلانه صورت گیرد.

همچنین جواد میربهبودی بخشدار مرکزی شهرستان خاتم نیز مشکلات دهستان ها و روستاهای شهرستان خاتم را عنوان کرد و خواستار پیگیری و بررسی مشکلات دهستان ها و روستاها از استاندار محترم شد.

از جمله مشکلاتی که بخشدار مرکزی مطرح کرد : مشکل تقسیمات کشوری ،ضعیف بودن در حوزه گردشگری ، تردد قاچاق چیان غیر بومی، بالا رفتن معوقات بانکی، کم شدن نقدینگی، بحث صنایع کارخانه کاشی ، مشکل پروژه های نیمه تمام ، ساماندهی جاده های روستایی ، کمبود امکانات ورزشی و فضای سبز در دهستان ها و روستاها ، نبود پارک در روستا ها، مشکل وسایل حمل و نقل عمومی، نبود خانه بهداشت در روستا ها و مجوز نداشتن ۳ روستا برای دهیاری

استادار یزد نیز در این جلسه با توجه به نقطه نظرات و مشکلاتی که حاضرین مطرح کردند اذعان داشت: چون در سراسر کشور با مشکل کمبود اعتبار رو برو هستند دولت تصمیم گرفته است با اعتباری که دارد، طرح هایی که ۸۰ درصد کار آن ها انجام شده است را به پایان برساند و اولویت ما نیز برای طرح های نیمه تمام است.

“سید محمد میر محمدی” اشاره ای نیز به خط راه آهن شهرستان کرد و اظهار امیدواری کرد: بحث خط راه آهن مقرر شده است سوابق آن را بررسی نمایند و پیگیری های لازم صورت گیرد.

استاندار همچنین بحث توزیع اعتبار عادلانه را مطرح کرد و تصریح کرد: در گذشته اعتبار را خود استان (استانداری) توزیع می کرد ولی در حال حاضر توزیع اعتبار دست استان نمی باشد و مستقیم به فرمانداری ها و بخشداری ها تقسیم می شود.

میرمحمدی با اشاره به مشکل فاز دوم گاز رسانی شهرستان خاتم خاطر نشان کرد: خوشبختانه فاز اول گاز رسانی شهرستان انجام شده است و فاز دوم گاز رسانی شهرستان خاتم نیز با صحبتی که با مدیر کل محترم گاز استان صورت گرفته انشاالله تا اواخر محرم آغاز خواهد شد و المک ها انشاالله نصب خواهد شد.

استاندار یزد همچنین بحث مشکل آب های روان شهری و فضای سبز شهرستان خاتم را عنوان کرد و از مسئولین خواست تا برای آب های سطحی شهرستان و فضای سبز شهرستان طراحی را انجام دهند و طرح را به استانداری ارجاع دهند تا مشکل آب های روان و فضای سبز شهرستان حل شود .

میرمحمدی با بیان اینکه ما باید بحث ارتقای فرهنگ عمومی را در همه جا مد نظر قرار دهیم و توسعه دهیم اظهار داشت: با اداره و بخش نامه و غیره فرهنگ عمومی ارتقاء پیدا نمی کند بلکه امر به معروف و نهی از منکر، محور ارتقای سطح فرهنگ عمومی می باشد.

وی ادامه داد: بحث فرهنگ، بحث ارتباطات عمومی و اجتماعی است زیرا باید فرهنگ سازی کنیم وبا اصلاح خودمان، فرهنگ را ارتقاء دهیم.

میرمحمدی در پایان نیز مشکل تقسیمات کشوری را مطرح کرد و گفت: دولت تصمیم گرفته است طرح جامع تقسیمات کشوری را تهیه نماید تا این مشکلاتی که در داخل دامن می زنند حل شود.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا