رسم است که توی شب یلدا خانواده ها دور هم جمع می شوند حافظ می خونند آجیل میخورند وهندوانه و انار میل می کنند ، اما توی این دنیا کسانی هم هستند که شب یلدا تنها هستند، برای همین بچه های دانشگاه امام جواد به همراه تعدادی از اساتید انها به خانه سالمندان مهریز رفتند وشادیهایشان رابا سالمندان تقسیم کردند...

همچنین در شب یلدا سالمندانِ مرکز روزانه سالمندان نشاط مهریز نیز ، با حضور در کنار هم لحظات خوبی را برای خودشان رقم زدند...

سالمندان مرکز سالمندان نشاط مهریز ، در شب یلدا با حضور در کنارهم و حافظ خوانی ، خوردن تنقلات و میوه جاتِ ویژه ی یلدا (انار و هندوانه و..) به گفتگو پرداختند و با خوردن و نوشیدن و شنیدن صحبتها وداستان های یکدیگر و بافتنی ، خیاطی و... خاطرات خوبِ به یادماندنی ایی برای خودشان رقم زدند.


در این مهمانی سالمندان داستان هایی از ملانصرالدین تعریف کردند و همچنین خاطره های خودشان از برگزاری یلدا در زمان های گذشته و حتـــــــــی خاطرات مادر شوهرهایشان را نیز نُقل مجلسشان نمودند!

تجربه های سالمندان می تواند چراغ راه زندگی باشد... ارزش درس هایی که از زندگی سالمندان میتوان آموخت به اندازه ی یک عمرزندگی است با این وجود نمی توان قیمتی برای آن در نظر گرفت .

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا