اعضای هیأت مدیره و بازرس انجمن شرکت های ساختمانی، تأسیساتی و راهسازی یزد در نشستی که عصر دیروز در محل استانداری یزد برگزار شد با استاندار گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگار یزدفردا در این نشست، رئیس هیأت مدیره انجمن، با بیان اینکه پیمانکاران همواره بازوی اجرایی دولت و یار و یاور دستگاه های اجرایی بوده اند و خواهند بود به بیان مشکلات گریبان گیر تشکل ها به ویژه انجمن صنفی شرکت های ساختمانی، تأسیساتی و راهسازی یزد همچنین عدم اجرای درست مفاد قانونی در مورد پیمانکاران طی سال های اخیر پرداخت.

« محمد زرگر نیا » با تأکید بر اوضاع نابسامان اقتصادی دولت در سال های اخیر، خطاب به « سید محمد میر محمدی » گفت: خواهان توجه هر چه بیشتر استان به مطالبات پیمانکاران و همچنین تشکل ها هستیم چراکه در این مدت، پیمانکاران مظلوم واقع شده و حمایت از تشکل ها نیز کم رنگ بوده است.

وی همچنین به تشریح ساختار تشکیلاتی انجمن شرکت های ساختمانی، تأسیساتی و راهسازی یزد و جایگاه انجمن در استان و کشور پرداخت.

در این نشست « محمد حسن میر جلیلی » دبیر انجمن، « ولی نگهدار » بازرس، « سعید ابویی » مسئول کمیسیون آموزش « سید محمد سعید حاجی میر زاده » عضو هیأت مدیره نیز به بیان پاره ای از مشکلات پیمانکاران استان یزد پرداختند.

در پایان، استاندار یزد ضمن خوشامد گویی به هیأت مدیره انجمن، از این که در این دیدار، مشکلات و واقعیت های مواجه با پیمانکاری مطرح شده است ابراز خرسندی کرد و در پاسخ به درخواست های مکرری که از سوی پیمانکاران در خصوص اجرای بی کم و کاست قانون در مورد آن ها مطرح شد، گفت: برای این دولت، قانون مداری مهم ترین اصل است از این رو محور کار من نیز قانون است.

سوی دیگر گفته های هیأت مدیره انجمن با « سید محمد میر محمدی » مربوط به هم سو بودن معاون امور عمرانی و مدیرکل دفتر فنی استانداری با منافع پیمانکاران بومی نسبت به غیر بومی بود چراکه این دو به ویژه مدیرکل دفتر فنی استانداری به طور مستقیم با پیمانکاران در ارتباط هستند که در این خصوص نیز استاندار خاطر نشان کرد که در انتخاب معاون عمرانی و همچنین مدیرکل فنی استانداری دقت لازم را بکار برده و سعی شده است که افراد انتخاب شده به مسائل عمرانی آشنا و در این باره کارشناس باشند.

استاندار یزد، در طرح این مورد از سوی هیأت مدیره انجمن که در دولت پیش، وعده هایی از سوی مسئولان استانداری درباره حل مشکلات پیمانکاران استان داده شده بود ولی به جای یک هفته اکنون پس از یک سال و نیم هنوز اقدام عملی در این خصوص صورت نگرفته است، از انجمن شرکت های ساختمانی، تأسیساتی و راهسازی یزد خواست که مشکلات خود را به صورت مکتوب در اختیار استانداری قرار دهند.

گزارش کامل این نشست، مشروح پرسش های هیأت مدیره از استاندار و همچنین پاسخ های وی در شماره دوم ویژه نامه انجمن شرکت های ساختمانی، تأسیساتی و راهسازی یزد به چاپ خواهد رسید.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا