محمد حسین زارع بیدکی

دکتر سجادی فردی مجرب و با اطلاعات است. سوابق ارزنده وی در حوزه ورزش و جوانان مشهود است؛ دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه تهران همراه با تالیف ده ها کتاب و چاپ و ارایه صدها مقاله پژوهشی در داخل و خارج از کشور نشان توان علمی و مدیریتی قوی ایشان می باشد.

ورزش به عنوان یک عامل تاثیر گذارمی‌تواند به بهترین شکل اوقات فراغت جوانان را پر کند، در کار جمعی به جامعه مهارت دهد، رقابت‌های سالم اجتماعی را ایجاد نماید؛ ورزش می‌تواند غرور ملی را بیافریند آنجا که بحث ورزش قهرمانی است، ورزش می‌تواند بخشی از تعامل سازنده با جهان باشد، در دیپلماسی عمومی دیپلماسی ورزشی همواره کارایی خود را نشان داده، همچنان که دیپلماسی علمی در مقاطع مختلف کارآمد و موثر بوده است.

ورزش همگانی ، قهرمانی و حرفه‌ای باید توسط فردی اداره شود که با نظر علمی به این مسأله نگاه کند. البته نباید از این موضوع غافل شد که در کنار ورزش، موضوع جوانان هم مطرح است؛ جوانان به معنای ارتقای مهارت‌های اجتماعی جوانان، به مفهوم تلاش برای اشتغال جوانان، ازدواج جوانان، پرکردن ساعات فراغت آنها، نشاط اجتماعی، رقابت‌های سیاسی و اجتماعی جوانان، مشارکت جوانان در مسایل سیاسی و اجتماعی و مسایلی که به جوانان ما مربوط می‌شود مورد توجه قرار گیرد؛ با توجه به تفاسیر فوق گزینه پیشنهادی رییس جمهور به مجلس یعنی آقای دکتر نصرالله سجادی جامع الشرایط بوده که فردی علمی، با تحصیلات آکادمیک، مدیری توانمند و تلاشگر می باشد.

دکتر نصرالله سجادی دارای سابقه مدیریتی و پژوهشی خوبی می باشد و قطعا حمایت همه جانبه خوبی هم از ایشان صورت می گیرد. قطعا با اجرای برنامه های دقیق و جامع ایشان، ورزش ایران گام بلندی به سمت و سوی موفقیت بر می دارد و با اجرایی شدن این برنامه ها بسیاری از مشکلات ورزشکاران برطرف خواهد شد.

سجادی به عنوان یک پژوهشگر می تواند وزیر خوبی برای وزارت ورزش و جوانان باشد. وی عملکرد خوبی در این وزارتخانه مهم خواهد داش؛ ضمن اینکه ایشان دارای نقاط قوت زیادی است.

دکتر سجادی فردی مجرب و با اطلاعات است. سوابق ارزنده وی در حوزه ورزش و جوانان مشهود است؛ دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه تهران همراه با تالیف ده ها کتاب و چاپ و ارایه صدها مقاله پژوهشی در داخل و خارج از کشور نشان توان علمی و مدیریتی قوی ایشان می باشد.

ایشان علاوه بر آنکه فردی کارآمد، متعهد و انقلابی است، دارای تجربیات خوبی است که می تواند منشاء تحولات فراوان در این وزارتخانه شود.

امید است ایشان همچنان که در چشم انداز برنامه خود آورده است، "ایران را به عنوان کشوری با مردمی فعال در ورزش، سالم، با نشاط و سرزنده و موفق و افتخارآفرین در بازی های آسیایی، المپیک و رقابت های بین المللی و دارای جوانانی با هویت ایرانی، اسلامی، متعلق به ارزش های اخلاق، آرمانگرا، پرشور، مشارکت کننده در سازندگی و اعتلای ایرانی اسلامی" معرفی نماید که قطعا این گونه خواهد شد.

البته "توسعه فعالیت های ورزش پرورشی، همگانی، قهرمانی و حرفه ای، ترویج فضای اخلاقی، توانمندسازی منابع انسانی، توسعه امکانات و تجهیزات، بهره مندی از ظرفیت های مردمی، بخش خصوصی و سازمان های دولتی و عمومی در امور مربوط به ورزش وجوانان و پرورش جوانانی اخلاق گرا، با هویت، خلاق، کارآفرین در صحنه اجتماعی و توانمند در پی ریزی و ارتقاء زندگی فردی و خانوادگی" به عنوان ماموریت های دکتر سجادی در وزارت ورزش و جوانان، نشان از عمق توجه به جایگاه ورزش و جوانان در جامعه می باشد.

ناگفته نماند راهبرد های اصولی و کارآمد دکتر نصرالله سجادی برای اداره وزارت ورزش و جوانان، تجربه و توان علمی و مدیریتی ایشان را نمایان گر نموده است؛ با عملیاتی شدن راهبردهای "بستر سازی در زمینه ساماندهی امور جوانان با هدف بهره گیری و بهره روری از ظرفیت های بالقوه آنان، تعمیم و گسترش فعالیت های حرکتی و بهبود کمی و کیفی ورزش های همگاهی در سرتاسر کشور، توسعه کمی و کیفی ورزش قهرمانی و بهبود ورزش حرفه ای کشور، تحکیم محیط حقوقی با ظرفیت سازی قانونی در امور ورزش و جوانان، افزایش و تنوع بخشی به منابع مالی ، ایجاد شرایط پایدار اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی در امور ورزش و جوانان و رشد بنیه فکری و روحیه آرمانگرایی و کمال جویی جوانان در سایه آموزه های فرهنگی اسلامی ایران و توسعه مشارکت آنان در سازندگی کشور" در برنامه استراتژیک وی تحولی عظیم و شگرف در حوزه ورزش و جوانان کشور رخ خواهد داد.

 

*کارشناس ارشد تربیت بدنی و مدیریت ورزشی

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا