نماینده مردم اردکان در مراسم افتتاح ساختمان شبکه دامپزشکی و بهره برداری از واحد صادرات فرآوری پای مرغ این شهرستان که با حضور معاون سازمان دامپزشکی کشور،مدیران کل دامپزشکی و جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد گفت: سازمان دامپزشکی براساس وظایف قانونی محوله ،خدمات وسیعی در حوزه های بهداشتی و حاکمیتی ارائه می دهد که می تواند در سلامت جامعه و بهداشت عمومی نقش ممتازی ایفا نماید.

"محمدرضا تابش" گفت: نقدینگی بالای صنعت دام و طیور کشور و اهمیت خاص مواد غذایی با منشا حیوانی موجب گردیده تا ارزش فعالیت های دامپزشکی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر جدیت در انجام وظایف حاکمیتی سازمان دامپزشکی و تقویت و توسعه بخش خصوصی در بخش های قابل واگذاری ، از فعالیت های مجموعه دست اندرکاران این سازمان در زمینه حفاظت از منابع دامی و سلامت جامعه تشکر نمود.

وی با اشاره به راه اندازی دانشکده دامپزشکی دانشگاه اردکان اظهار امیدواری کرد این دانشکده بتواند در ایجاد ظرفیت علمی برای ارتقاء سطح سلامت غذایی گام های موثری بردارد.

لازم به ذکر است ساختمان شبکه دامپزشکی شهرستان اردکان در زمینی به مساحت 4هزار متر مربع و با اعتبار ی بالغ بر 11 میلیارد ریال احداث گردیدi است . همچنین یک واحد بسته بندی و فرآوری پای مرغ با ظرفیت روزانه 6 تن پای مرغ جهت مصرف در بازارهای داخلی و صادرات به کشورهایی همچون چین و ویتنام با اشتغالزایی 30 نفر و سرمایه گذاری بالغ بر 15 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا