نماینده مردم اردکان در دیدار مدیرکل و معاونین دیوان محاسبات استان یزد با اشاره به وظیفه ذاتی مجلس در تدوین و تصویب قوانین و مقررات مورد نیاز کشور اظهار داشت: انجام امور نظارتی خصوصا نظارت مالی هدفمند بر منابع عمومی و برقراری انضباط مالی وظیفه دیگر مجلس است که دیوان محاسبات باید در تحقق این هدف نقش محوری ایفا نماید.
"محمدرضا تابش" با بیان اینکه دیوان محاسبات خصوصا در سالهای اخیر با بهره گیری از نیروهای توانمند و استفاده از تکنولوژی های جدید، توانسته گزارش تفریغ بودجه را در موعد مقرر تهیه و به مجلس ارائه کند اضافه نمود: نظرات و پیشنهادات کارشناسانه دیوان و آسیب شناسی بودجه، مورد استفاده مجلس و نمایندگان محترم در تنظیم و تصویب بودجه سالیانهو برنامه های توسعه کشور قرار می گیرد.
عضو کمسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: ایجاد ستاد مشاوره فنی و حقوقی و ارائه نظرات مشورتی به مدیران و کارکنان مالی دستگاههای اجرایی، اقدام ارزنده و آگاهی بخشی است که در کاهش تخلفات موثر است.
"تابش" همچنین حسابرسی مستمر و نظارت در حین اجرای قانون بودجه را اقدام مثبت و بازدارنده دیگری ذکر کرد که توانسته تخلفات را کاهش دهد.
نماینده مردم اردکان ادامه داد: تحول در حسابرسی با استفاده از فناوری اطلاعات و ایجاد سامانه نظارت الکترونیکی، یکی از تحولات ارزنده ای است که با بهره برداری در آینده نزدیک از آن بیش از 3700 نقطه فعال مالی دستگاههای اجرایی را به این سامانه متصل می سازد و امر حسابرسی را سریع تر و دقیق تر می کند.
عضو کمسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه دیوان محاسبات موجب گردیده تا پایان سال 91 ، قریب به 6700 میلیارد تومان به حساب خزانه یا دستگاههای اجرایی واریز گردد.
"محمدرضا تابش" تصریح کرد: مسئولان دیوان محاسبات باید در عین انجام وظیفه حریم و حرمت مدیران را مدنظر قرار دهند و بین اقداماتی که از سر ناآگاهی یا اضطرار انجام شده و بعضا در جهت کمک به حفظ بیت المال  و یا جلوگیری از واردآمدن ضرر به آن بوده با اقدامات مجرمانه تفاوت قائل شوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از مدیرکل دیوان محاسبات یزد و همکارانشان که با جدیت و تلاش سعی در اجرای قانون و جلوگیری از تخلفات داشته اند و در مواردی پیگیری آنها باعث جلوگیری از هدررفتن بیت المال شده، اضافه نمود:رعایت اخلاق،امانتداری،تواضع ودرستکاری در مجموعه مسئولان و کارکنان دیوان که بدلیل وابستگی به مجلس شورای اسلامیتبلور اراده و قدرت مردم و حاکمیت هستند، بسیار ضروری است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا