صدر الدين صدري مدیر جهاد کشاروزی میبد اظهار داشت: از آنجا که میبد خاستگاه اولیه پرورش بلدرچین در کشور است زمینه ایجاد مراکز تحقیقاتی در شهرستان میبد ایجاد شده است و قدم های اولیه در جهت تحقیقات دربعد مسائل پرورش بلدرچین با احداث یک مرکز تحقیقات پرورش بلدرچین با تولید ۵ هزار قطعه در هر دوره در سال ۱۳۸۱ آغاز شده است.

صدر الدین صدری ادامه داد : خوشبختانه با داشتن مرکز تحقیقات بلدرچین در میبد در زمینه های افزایش وزن، افزایش بازدهی اولیه و بهبود تغذیه طرح های تحقیقاتی زیادی انجام شده است.
مدير جهاد كشاورزي ميبد با اشاره به توليد گوشت و فراوردههاي بلدرچين در ميبد گفت : در شش ماهه اول سال جاري با توليد 520 تن گوشت بلدرچين و 285 تن تخم بلدرچين نسبت به سال گذشته 2و نيم درصد رشد داشته ايم .
وی با اشاره به احداث مرکز تحقیقات جدید هم تصریح کرد: مرکز جدید نیز در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار مکان یابی کشده است ‌در صورت اختصاص بودجه کافی تا چند سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی خاطر نشان کرد: مرکز جدید می تواند زمینه اشتغال تعداد زیادی از افراد را در شهرستان میبد به دنبال داشته باشد و طرح های تحقیقاتی زیادی پیرامون این پرنده انجام شود.
صدری با اشاره به تاثیر آب و هوایی در پرورش این پرنده هم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پرورش بلدرچین در فضای بسته اجرا می شود شرایط آب و هوایی که در استان و شهرستان میبد شاهد هستیم تاثیری بر پرورش بلدرچین نداشته و روز به روز شاهد افزایش تولید و توان پرورش دهندگان در شهر هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی میبد گفت: شهرستان میبد در حال حاضر با ۸ واحد صنعتی فعال سالانه با تولید یک هزار و ۲۰۰ تن گوشت و۵۰۰ تن تخم بلدرچین در کشور، رتبه اول را به خود اختصاص داده است و تولیدات خود را به اقصی نقاط کشور صادر می کند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا