يزدفردا : مهندس غلامعلی سفید در گفتگوئي با سايت يزدنا به مسائل مطرح شده در مورد انتخابات و شوراي هماهنگي اطلاح طلبان   پاسخ داد (انتخابات مجلس هشتم42)
مهندس سفيد در گفتگو با يزدنا در مورد محور اختلافات موجود در بين اصلاح طلبان استان گفت : احزاب و تشکل ها قطعا خودشان برنامه های دارند که حزب مشخصی شده اند و وتبدیل به مشارکت، سازمان مجاهدین، اعتماد ملی، کارگزاران و ... شده اند و بالاخره برداشت مبنایی داشته اند و همین باعث یکی نشدن آنها شده است . علاوه بر این حرف ها مسائل شخصی، اختلافات بین فردی، علاقه ها، دوستی ها محبت ها، دست به دست هم داده و باعث شده است همه ویژ گی های حضور در یک حزب یا احزاب مختلف را تجربه کنیم، هرچند با این اوصاف از مسائل انسانی جدا نشده ایم و هنوز رابطه های شخصی برقرار است.

مهندس سفيد در برابر تاكيد يزدنا مربوط به اختلافات اصلاح طلبان گفت : اختلاف حل شدنی است

مهندس سفيد در مورد استراتژی جبهه مشارکت یزد در انتخابات آینده استان گفت : در تهران احزاب اصلا ح طلب قرار را بر ائتلاف گذاشته اند، اختیار را هم به استانها داده اند. در استان هم چنین زمنیه هایی هست. علی رغم اختلافاتی که شما به اشاره کردید، ولی زمینه ائتلاف هم میسر است و شاید بتوان گفت نسبت به وضعیت کشوری به هم نزدیک تر باشیم. تاکنون جلساتی داشتیم و قرار بود در شهرستان ها هم نشستی باشد که هنوز در این مراحل هستیم. برنامه اصلی ما ائتلاف است.



مهندس سفيد در جواب سئوالي كه تاكيد بر اين نكته داشت كه احزابی مثل کارگزاران واعتماد ملی به راحتی پای میز ائتلاف با شما در یزد نخواهند نشست، مسائل مختلفی در باب علت آن وجود دارد، در این شرایط چه راهکاری خواهید اشت؟ "گفت: به نظر می آید در این زمینه باید با تهران هماهنگ کنیم، اگر اشکالاتی در یکدیگر می بینم و به تفاهم نرسیدیم به مرکز اعلام می کنیم که فلان حزبی در یزد هست که اصولی عمل نمی کند و شرایط را درک نمی کند و حرف دیگری می زند...



مهندس سفيد در باب اينكه آيا تلاشي در جهت تغيير تشكري دبير حزب كارگزان داشته ايد گفت:نه من با مرعشی صحبت نکردم، تقریبا مدت زمان 5 ماه پیش در مورد یک مسئله کاری صحبت کردم نه در مورد این مسئله.

مهندس سفيد در مورد ملاك انتخاب كانديدا ي خود گفت :عوامل متعدد  . این که رای بیاورد بحث مهمی است. اگر کسی با همه خصوصیات خوب بودن برای یک نماینده مجلس وجود داشته باشد، ولی مردم او را نشناسند ورای نیاورد، فایده ای ندارد. پارامتر شناخت مردم اعتمادآنها به وی بسیار مهم است. کاندیدای ما باید شخصی تاثیر گذار و مفید باشد.

مهندس سفيد  در مورد رای آوردن یک چهره اصلاح طلب برایش مهم است یا  وارد شدن یک چهره قوی به مجلس گفت :نقشی که او در مجلس ایفا می کند برای ما مهم خواهد بود. بر اساس تعریف اصلاح طلبی به نفع مردم ، مردم خواه بودن ،طرفدار آزادی های انسانی و بها دادن به مردم را مدنظر داشته باشد. کسی که بتواند در مجلس موثر باشد و بتواند اهداف ما را در مجلس دنبال کند، این شرایط برای ما اهمیت دارد نه این که حتما در جلسات ما شرکت کند و با ما دوست و همراه باشد.



مهندس سفيد  در مورد اخباري كه حكايت از حضور حزب اعتماد ملی با رضوی ، کارگزارن با عماد تشکری ،از سوی دیگر مشارکت یزد با آقای کلانتری و حل اين  چندگانگی کاندیدهای احزاب اصلاح طلب گفت :باید بگویم اینکه آقایان رضوی، کلانتری، بیطرف و ... هستند یا خیر، هنوز مشص نیست. باید به نتیجه برسیم که کدام اولویت دارند و از لحاظ فکری و برنامه ریزی در مجلس می تواند برای استان مفید باشند.

وي در مورد اينكه بعضي شوراي هماهنگي را شوراي ناهماهنگي مي نماند گفت :هنوز قضاوت زودی است، باید منتظر ماند تا آخر کار ...



مهندس سفيد در مورد درخواست سيد محمد خاتمي از وي براي كانديداتوري مجلس گفت : نه اصلا چنین چیزی نخواسته اند، در صحبت ها به شوخی و مزاح مطرح کردند که تو در انتخابات هستی یا نیستی و اینکه اگر تو هم بشوی خوب هستی...

مهندس سفيد در مورد احتمال حضور خود در انتخابات گفت :من هم به ایشان گفتم و هم به شما، من در این وادی ها نیستم
منبع :يزدنا

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا