مدیر بورس منطقه ای یزد با اشاره به اینکه ماهانه حدود 600 نفر سهامدار جدید به سهامداران بورس یزد افزوده می شوند گفت: تاکنون 10 درصد جمعیت این استان در بازار سرمایه جذب شده اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " علی اکبر جعفری "  برگزاری کلاسهای آموزشی آشنایی با بازار سرمایه را از اقدامات بورس یزد در راستای  ارتقاء سطح آگاهی و دانش شهروندان یزدی در بازار سرمایه بیان کرد و افزود:  در شش ماهه اول سال جاری یک هزار و 700 نفر ساعت آموزش به شهروندان ارائه شده و  استان را از این حیث در رتبه اول کشور قرار داده است.

وی گفت: تولید برنامه های آموزشی و تحلیلی در رسانه ها و تشویق آگاهانه مردم به بازار سرمایه موجب شده تا زمینه ورود شهروندان یزدی بتدریج در بازار سرمایه کشور افزایش یافته و سهم بالاتری از فرصت های بازار سرمایه نصیب این استان شود.

به گفته جعفری این در حالی است که بورس منطقه ای یزد بمنظور ارتقاء سطح مشارکت مردم این استان اقدام به توسعه شبکه کارگزاری در سطح این استان نموده و تالار های معاملاتی بورس در سطح برخی شهرستان های استان کرده و این تالارها مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

بورس منطقه ای یزد در سال 1383 با حضور شش شرکت کارگزاری با عملکردی که حاکی از معامله 28 میلیون سهم به ارزش 163 میلیارد ریال بود شروع به فعالیت نمود و در حال حاضر با حضور 31 کارگزار فعال، حجم این معاملات در سال 1391 بیش از یک میلیارد و 200 میلیون سهم  به ارزش چهار هزار و743 میلیارد ریال رسیده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا