علیرضا فلاح اظهار داشت: با توجه به تحلیل آمار ترافیک تصادفات در سطح شهر، مدیریت راهور استان بایستی توجه ویژه ای  به ارتقاء وضعیت سازمانی راهنمایی و رانندگی شهرستان میبد داشته باشد.

فلاح عدم تناسب نیرو و تجهیزات راهنمایی و رانندگی میبد را یکی از عوامل موثر در تصادفات شهری عنوان کرد و گفت: علیرغم تلاش های شبانه روزی پرسنل خدوم راهنمایی و رانندگی، شاهد بروز حوادث و تصادفات در سطح شهر میبد هستیم که این موضوع ناشی از عدم تناسب نیرو و تجهیزات این نهاد با ظرفیت ترافیکی شهرستان است.

وی افزود: با توجه به تفاوت شهرستان میبد با سایر شهرهای استان و پیگیری های مکرر مسئولین از زمان حیات مرحوم یحیی زاده و نامه نگاری های متعدد از طرف فرمانداری میبد در راستای افزایش توان نیروی راهنمایی و رانندگی شهرستان هیچ تاثیر چشمگیری صورت نگرفته است.

معاون فرماندار میبد تراکم بیش از ۹۰درصد جمعیت در بخش میانی شهر، عدم تفکیک بخش شهر و روستا در مدیریت معابر و نزدیکی بخش بفروئیه و روستاهای میبد به شهر و همچنین آمار بالای موتورسیکلت در میبد را از عوامل اصلی در بزرگترین شهر جمعیتی بعد از مرکز استان دانست که نیازمند نگاه خاص مدیریت راهنمایی و رانندگی استان به شهر میبد است.

به گفته فلاح، عدم توان لازم نیروهای راهنمایی و رانندگی شهرستان باعث افزایش آمار جرائم و تخلفات راهنمایی و رانندگی شده است که به تبع آن افزایش نوع خاصی از تصادفات در بخش موتورسیکلت سوران را به دنبال داشته است.

فلاح اظهار امیدواری کرد با پیگیری های صورت گرفته اقدامات لازم در راستای افزایش توان نظارتی راهور و کاهش تصادفات و جرائم راهنمایی و رانندگی در شهرستان میبد صورت گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا