به مناسبت آغاز هفته دولت نشست خبری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد شنبه 2 شهریور ماه 92 با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

یزدفردا؛ حجت الاسلام غلامرضا عادل ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان یزد ضمن گرامیداشت هفته دولت از اطلاع رسانی خبرنگاران در حوزه وقف تقدیر و تشکر کرد و افزود: وقف فرهنگ اصیلی است که ریشه در دین و تمدن دارد و رسانه ها نقش موثری را در ترویج این سنت حسنه و آشنایی جامعه با آن خواهند داشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به کارکرد های فرهنگی حوزه وقف ، گزارش کاملی از برگزاری ویژه برنامه های آرامش بهاری ، سوگواره یاس نبوی و ضیافت الهی در یزد ارائه داد.
وی در ادامه طرح تابستانی نشاط معنوی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه را یادآور شد و افزود: این طرح در 32 امامزاده و بقعه متبرکه با حضور 45 نفر از مبلغین و مربیان و شرکت 2000 نفر از دانش آموزان برگزار شد.
حجت الاسلام عادل با اشاره به پتانسیل بالای استان یزد در زمینه های قرآنی اضافه کرد: با پیگیری هایی که انجام شد سهمیه حضور در مسابقات بین المللی قرآن کریم اخذ شد و گروه ملی همخوانی و مدیحه سرایی استان یزد در صحن مسابقات بین المللی سازمان اوقاف به اجرای برنامه پرداخت.
عادل به آغاز مرحله دوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم پرداخت و اظهار داشت: در مرحله اول که از سال گذشته آغاز شده بود 3200 نفر شرکت کردند و سهمیه استان در سال جدید و با آغاز مرحله دوم 3400 نفر می باشد که تا کنون 50 درصد آن را ثبت نام کرده اند.
این مقام مسئول در ادامه حوزه امور مساجد را مطرح و گفت: از ابتدای سال تاکنون با تشکیل کمیسیون های مرتبط برای 500 نفر حکم هیئت امناء صادر شده است. وی افزود: توانمندی های علمی، فرهنگی ، عمرانی و مالی در انتخاب افراد ملاک قرار می گیرد تا مسائل مسجد به خوبی مدیریت شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به حضور فعال در عرصه اطلاع رسانی از تولید و پخش برنامه رادیویی یادگار ماندگار خبر داد و افزود: طراحی و انتشار 16000 جلد دفتر مشق دانش آموزی با موضوع وقف و توزیع هدفمند آن در ابتدای مهر ماه از دیگر برنامه های حوزه روابط عمومی می باشد. 
عادل در ادامه این نشست خبری با تشریح فعالیت های عمرانی در حوزه موقوفات و امامزادگان گفت: در بقاع متبرکه 29 پروژه را در مساحتی بالغ بر 28360 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 80 میلیارد ریال در حال اجرا داریم که البته برای تکمیل این پروژه ها 42 میلیارد دیگر لازم خواهد بود.
وی همچنین عملیات عمرانی حوزه موقوفات را 7 پروژه عنوان کرد و افزود: این پروژه ها در مساحت 177587 متر مربع با هزینه ی 35 میلیارد ریالی از محل حفظ عین موقوفات و جذب سرمایه گذار در حال اجرا می باشد.
غلامرضا عادل در ادامه به وقف های جدید سال 92 پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری 12 وقف جدید در استان یزد به ثبت رسیده که بیشتر آنها در خصوص مسجد می باشد. وی در ادامه تاکید کرد: باید به سمتی برویم که واقفین خیر اندیش وقف های جدید با نیات مورد نیاز جامعه امروزی از جمله: امور جوانان، آموزش و پژوهش و ترویج دین به شیوه های مدرن را به ثبت برسانند.
وی در ادامه از برگزاری سی و ششمین دوره سراسری مسابقات قرآن کریم خبر داد و گفت: این مسابقات در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم ویژه دو مقطع سنی شکوفه ها و بزرگسالان و در دوبخش خواهران و برادران برگزار خواهد شد و ثبت نام آن تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
وی در پایان به سوالات متعدد خبرنگاران در حوزه های مختلف پاسخ داد.
 
 سرويس عکس يزدفردا

مجید دهقانی زاده

عکاس : مجید دهقانی زاده

سایت خبری یزد فردا

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا