به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، به مناسبت 17 مرداد و روز خبرنگار فرماندار بافق با اصحاب رسانه و مطبوعات این شهرستان نشست خبری برگزار کرد.

"مهدی خاوری" در ابتدا ضمن تبریک روز خبرنگار و تقدیر از عملکرد خوب اصحاب رسانه این شهرستان در انعکاس و انتشار صحیح و به موقع رویدادها و اخبار ، خبرنگار را فردی دلسوز ، متعهد ، امانت دار و مسئولیت پذیر خواند و اظهار داشت : خبرنگار با توجه به وجدان کاری و شرافت حرفه ای که دارد و اینکه در عمق جامعه زندگی می کند باعث سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه می شود و این مرهون زحمات شبانه روزی این عزیزان است.

وی با اشاره به فعالیت کاری خود در دی ماه سال 91 به سمت فرماندار بافق گفت: با توجه به شناختی که از بافق داشتم در تعجب ماندم که چرا بافق با تمام سرمایه انسانی و مادی که دارد ، پیشرفت قابل توجه ای نداشته است که در صدد و جویای فاکتورهای عدم پیشرفت شهرستان شدیم.

فرماندار بافق ادامه داد: پس از بررسی فاکتورهای عدم پیشرفت را سه عامل شناسایی کرده  را شناسایی کردیم. مورد اول اینکه بافق برنامه ندارد. بدین معنی که تمام افراد خواهان پیشرفت آن هستند و دغدغه دارند ولی از اینکه به کجا می خواهند برسند ، با چه ابزار و در چه مدت زمانی چه هدفی را باید دنبال کنند ، توجیح نیستند. مورد دوم را می توان ضعف در برقراری ارتباطات موثر اداری و یا دوستانه با مرکز استان مطرح کرد. عامل دیگر هم عدم انسجام نیروها در بافق می باشد.

وی افزود : پس از شناسایی مشکلات برنامه توسعه بافق در افق 1404 را طراحی کرده و با جدیت کامل به دنبال اتمام هستیم.

خاوری با تاکید بر اینکه کارها با مشورت افراد باتجربه و بزرگان بهتر و سریعتر انجام می شود خاطر نشان کرد: با پیشنهادی که امام جمعه شهرستان مطرح کردند که درصدد تشکیل شورای عالی مشورتی شهرستان بافق هستیم که این شورای متشکل از 20 نفر افراد مختلف با گرایشهای متفاوت و فارغ از هرگونه مسئله سیاسی با محوریت امام جمعه برای مسائل مهم و کلان شهر تصمیم گیری خواهد شد.

فرماندار بافق با اشاره به تحولات انجام شده در فرمانداری بافق گفت: در فرمانداری بافق چارت سازمانی ایجاد کردیم به عنوان مثال بخشدار بافق را با حفظ سمت ، مسئول کمیته فنی مهندسی شهرستان شدند که بر پروژه هایی که در سطح شهر اجرا می شود ، در یک کمیته خاص نظارت می کند؛ مورد بعد انتصاب کاظم رنجبر به عنوان رئیس حوزه فرماندار جهت انجام پیگیری های امور فرمانداری و انسجام نیروها بود.

مهدی خاوری افزود: یکی از وظایفی که بر عهده رئیس حوزه فرماندار گذاشتیم آنالیز روسای ادارات بافق می باشد که این مهم هر ۱۵ روز یکبار صورت می گیرد.

وی امام جمعه ، فرماندار و مدیرعامل سنگ آهن مرکزی را سه ضلع مدیریتی بافق عنوان کرد و گفت: به این باور رسیدیم که هر روزی که با مجموعه سنگ آهن مرکزی تعامل داشته باشیم ، برای پیشرفت بافق دو روز به حساب می آید. کسانی که تعامل بین این سه ضلع را نمی خواهند ، قطعاً بافق و پیشرفت آن را نمی خواهند.

فرماندار بافق با اشاره به بخش معدن و فعالیتهای معدنی در این شهرستان گفت:پس از بررسی کارشناسان اقتصادی درمورد وضعیت بافق ، نهایت دریافتیم که این شهرستان دچار تک محصولی است که به غیر از بخش کشاورزی ، عمده ترین وابستگی را به معدن داریم و هرچه بتوانیم باید جوار معدنی ها را تقویت کنیم. در آینده ای نزدیک فراورده های نسوز را برای بافق خواهیم آورد. این جوار معدنی محسوب می شود چون آجر نسوز آن به معدن می رود.

خاوری گفت: در زمینه کشاورزی مشکل بافق کمبود آب می باشد که بحثی جدی است. در این حوزه صرفه جویی و استفاده از فناوری های جدید در اولویت قرار می گیرد.

وی با اشاره به تفریحات سالم و فرهنگی ویژه همشهریان گفت : با همفکری های که صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که بافق به تقویم فرهنگی نیاز دارد بدین صورت که تمام مناسبت های ملی و مذهبی در این تقویم ساماندهی می شود ، برای تمام افراد و سلیقه های مختلف برنامه فرهنگی اجرا می کنیم که نمونه آن برگزاری 3 کنسرت موسیقی سنتی و پاپ تا پایان سال می باشد البته با حفظ شئونات اسلامی و رعایت چارچوب قانون برگزار خواهد شد.

فرماندار بافق در ادامه به سوالاتی در خصوص برگزاری گنگره ملی وحشی بافقی ، پیگیری وضعیت آنومالی D19 ، 34 روستای الحاقی و مسکن مهر پاسخ خود را مطرح کرد و به فعالیتها و پیگیری های صورت گرفته اشاره کرد.

در پایان این نشست خبری ، فرماندار بافق ضمن تشکر مجدد از تلاشهای بی شائبه اصحاب رسانه طی شبانه روز با اهدا لوح و هدیه به رسم یادبود تقدیر و تجلیل کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا