رييس اداره سلامت و تندرستي آموزش و پرورش استان از برگزاري مرحله استاني المپياد طرح ملي دادرس با حضور 20 تيم از مدارس دوره اول متوسطه شهر یزد خبر داد.

 به گزارش یزد فردا به نقل از اداره كل آموزش و پرورش استان يزد ، دکتر " عباسعلي ایمانی " رييس اداره سلامت و تندرستي گفت : در راستاي اجراي طرح ملي دادرس ( دانش آموز آماده در روزهاي سخت ) مرحله المپياد استاني طرح ، با حضور 20 تيم از مدارس دوره ي اول متوسطه (راهنمايي) دخترانه و پسرانه نواحی یک و دو یزد در روزهاي 21 و 22  مرداد ماه سال جاري در اردوگاه شهدای هلال احمر واقع در علی آباد تفت برگزار شد .

 

وی ادامه داد : در اين المپياد ، دانش آموزان در 8 موضوع مختلف با يكديگر به رقابت پرداختند و در پايان يك تيم 14 نفره از دختران و يك تيم 14 نفره از پسران انتخاب و به مرحله كشوري راه يافت . 

وي هدف از اجراي طرح دادرس را  آموزش و كاهش سطح آسيب پذيري و خسارات و تلفات ناشي از حوادث در مناطق پرخطر و باعنايت به حوادث و سوانح احتمالي آتي در استان و ضرورت آمادگي همگاني و همچنين افزايش سطح ايمني ، كاهش خطر پذيري و پيامدهاي ناشي از وقوع حوادث در مدارس كشور با تربيت تيم هاي دانش آموزي آماده براي مقابله با حوادث دانست .

 دکتر ایمانی همچنین خاطرنشان كرد : اين طرح  در استان با همكاري سازمان جمعيت هلال احمر  اجرا مي شود.

لازم به ذکر است مراسم اختتامیه المپیاد در روز 22 مرداد ماه با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و مدیر عامل جمعیت هلال احمر و معاونت تربيت بدني و سلامت و رؤسای ادارات نواحی یک و دو و دیگر مسئولین استان برگزار شده و به تیم های اول تا سوم جوایزی اهدا گردید .

 


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا