مدیرکل ارشاد یزد خبر داد: برگزاري جشنواره منطقه ای مطبوعات در یزد

مراسم تجلیل از خبرنگاران استان یزد صبح امروز طی مراسمی با حضور استاندار یزد، معاون سياسي امنيتي استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در مجتمع امام علی(ع) یزد برگزار شد. 

در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد طی سخنانی از برگزاری دومین جشنواره استانی و اولین جشنواره  منطقه ای مطبوعات در یزد خبر داد.

بهرام عبدالحسینی افزود: فراخوان این جشنواره به زودی از سوی اداره مطبوعات وتبلیغات این اداره منتشر می شود كه در این جشنواره استانهای کرمان و هرمزگان حضور خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه با اشاره به رشد کمی مطبوعات در استان یزد گفت: از سال 84 به بعد تعداد مطبوعات استان از 60  مورد به 103 نشریه رسید.

عبدالحسینی اظهار داشت: از سال گذشته نیز در دراستای کیفی سازی مطبوعات قدمهای ارزشمندی در حوزه آموزش و پژوهش  مطبوعات برداشته شده است.

غلامحسين دشتي معاون سياسي امنيتي استاندار يزد نيز نهاد خبرنگاري را در كنار روحانيت، دانشگاهها و مراكز آموزشي به عنوان سومين ركن فرهنگ سازي در استان دانست و افزود: مطبوعات از اركان مهم ساخت و تقويت فرهنگ در استانها ، هستند.

وي ادامه داد: با وجود اينكه از 150 سال گذشته مطبوعات كشور با فراز و نشيبهايي روبرو بودند، همچنان برقرارند و افراد فرهيخته وارد اين عرصه شده و قلم زدند.

دشتي بيان كرد: همه در دنيا مي دانند يك خبرنگار در چارچوب منافع بنگاهه كه كار مي كند مي نويسد ولي يك خبرنگار اسلامي مي تواند براي خدا بنويسد و جهت دهي تمام فعاليت هايش با يك معيار برجسته جهاني يعني رضاي خداوند باشد.

وي همچنين گفت: مطبوعات با يك پشتوانه افكار عمومي ارتباط دارند به عبارتي هم افكار عمومي را مي سازند و هم جهت مي دهند و امروزه يكي از اركان دموكراسي محسوب مي شوند و در يك فضاي گسترده اخبار واطلاعات را قرار داده و به ان جهت مي دهند بنابراين با اين پشتوانه بزرگ مطبوعات مي توانند تاثيرگذاري زيادي داشته باشند.

در این مراسم محمدرضا فلاح زادهاستاندار یزد هم طی سخنانی با تقدیر از مطبوعات به اهمیت رسالت حرفه خبرنگاری پرداخت.

گفتنی است؛ در این مراسم از بیش از90 خبرنگار و روزنامه نگار تقدیر بعمل آمد.

تقدیر از سه پیشکسوت مطبوعات استان هم از دیگر برنامه های جانبی این مراسم بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا