رييس اداره سلامت و تندرستي آموزش و پرورش استان از برگزاري مرحله استاني المپياد طرح ملي دادرس با حضور 20 تيم از مدارس دوره اول متوسطه شهر یزد خبر داد.

 به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان يزد ، دکتر " عباسعلي ایمانی " رييس اداره سلامت و تندرستي گفت : در راستاي اجراي طرح ملي دادرس ( دانش آموز آماده در روزهاي سخت ) مرحله المپياد استاني طرح ، با حضور 20 تيم از مدارس دوره ي اول متوسطه (راهنمايي) دخترانه و پسرانه نواحی یک و دو یزد در روزهاي 21 و 22  مرداد ماه سال جاري در اردوگاه شهدای هلال احمر واقع در علی آباد تفت برگزار شد .
وی ادامه داد : در اين المپياد ، دانش آموزان در 8 موضوع مختلف با يكديگر به رقابت پرداختند و در پايان يك تيم 14 نفره از دختران و يك تيم 14 نفره از پسران انتخاب و به مرحله كشوري راه يافت . 
وي هدف از اجراي طرح دادرس را  آموزش و كاهش سطح آسيب پذيري و خسارات و تلفات ناشي از حوادث در مناطق پرخطر و باعنايت به حوادث و سوانح احتمالي آتي در استان و ضرورت آمادگي همگاني و همچنين افزايش سطح ايمني ، كاهش خطر پذيري و پيامدهاي ناشي از وقوع حوادث در مدارس كشور با تربيت تيم هاي دانش آموزي آماده براي مقابله با حوادث دانست .
 دکتر ایمانی همچنین خاطرنشان كرد : اين طرح  در استان با همكاري سازمان جمعيت هلال احمر  اجرا مي شود.
لازم به ذکر است مراسم اختتامیه المپیاد در روز 22 مرداد ماه با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و مدیر عامل جمعیت هلال احمر و معاونت تربيت بدني و سلامت و رؤسای ادارات نواحی یک و دو و دیگر مسئولین استان برگزار شده و به تیم های اول تا سوم جوایزی اهدا گردید .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا