در راستای اشاعه فرهنگ مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای پرسنل مرکز آموزش فنی و حرفه ای بافق با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد امام جمعه شهرستان بافق در این دیدار گفت : افراد با ویژگی های فنی و سواد بالا در دین اسلام از قدر و منزلت بالایی برخوردار هستند به گونه ای که در زمان پیامبر نیز به اسرایی که مسلمانان را باسواد می کردند آزادی داده می شد .

حجت الاسلام سلیمانی خطاب به کارکنان آموزش فنی و حرفه ای توصیه کرد : با توجه به نام امسال با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی باید حداکثر توان خود را در جهت جذب و تربیت نیروی کارآمد به کار ببرید تا با ورود افراد مطلع به بازار کار ، از ضرر و زیان به اموال بیت المال جلوگیری شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بافق نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز در سال 1391 اظهار داشت : در سال گذشته یک هزار و 919 کارآموز در دوره های مهارتی این مرکز به میزان 317 هزار و 931 نفر – ساعت شرکت کردند .

کاظم ناظمی آموزش های مهارتی این مرکز را در بخش های جوار دانشگاه ، کارگاه صنایع ضمن کار ، آموزش اصناف ، کارگاه سیار شهری ، کارگاه روستایی ، کارگاه ثابت و طرح استاد – شاگردی عنوان کرد و افزود : بیشترین آمار شرکت کنندگان در بخش سیار شهری با شرکت 475 نفر بوده است .

وی ابراز کرد : در حوزه آزمون با شرکت یک هزار و 500 مهارت آموخته در آزمون های پایان دوره ، یک هزار نفر موفق به گرفتم گواهینامه مهارت شدند .

این مقام مسئول در ادامه از تجهیز و راه اندازی کارگاه رایانه این مرکز با مساعدت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و فرمانداری بافق در راستای توسعه و تجهیز کارگاه ها خبر داد .

ناظمی شاخص ترین اقدام صورت گرفته توسط مرکز فنی و حرفه ای بافق را برگزاری دوره لوکوموتیو رانی دانست که 21 کارآموز شرکت کننده در این دوره پس از اتمام آموزش به عنوان لوکوموتیو ران در شرکت راه آهن بافق و یزد مشغول به کار شده اند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا