مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی يزد گفت: حمل بهداشتی دام و فراورده های خام دامی به منظور جلوگیری از پیامدهای ناخواسته ناشی از عدم رعایت اصول بهداشتی – قرنطینه ای دارای اهمیت ویژه و از جمله  وظایف خطیر اداره کل دامپزشکی می باشد.

مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی يزد گفت: حمل بهداشتی دام و فراورده های خام دامی به منظور جلوگیری از پیامدهای ناخواسته ناشی از عدم رعایت اصول بهداشتی – قرنطینه ای دارای اهمیت ویژه و از جمله  وظایف خطیر اداره کل دامپزشکی می باشد. حمل غیر مجاز دام و فراورده های خام دامی سبب شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام و انتقال عوامل بیماری زا مابین مناطق مختلف جغرافیایی و در نتیجه انتشار آلودگی در محیط های پاک است. بنابراین تاسیس پست های قرنطینه در ورودی استان ها، کنترل بهداشتی ورود و خروج دام و فراورده های خام دامی و نظارت بر حمل و نقل آنها و صدور گواهی بهداشتی حمل دام و فراورده های خام دامی از وظایف دامپزشکی می باشد.

خانم دکتر حسینی افزود: در همین راستا طی 3 ماهه ابتدای سال جاری بیش از 1300 مجوز حمل دام و فراورده های خام دامی ما بین شهرستان های استان و نیز سایر استان ها از طریق شبکه های دامپزشکی در سطح استان صادر شده است.

وی گفت: به منظور رعایت دقیق ضوابط بهداشتی– قرنطینه ای، حمل دام در استان تحت نظارت دائمی قرار دارد و در صورت مشاهده هر گونه دام و فراورده خام دامی فاقد گواهی بهداشتی حمل، خودرو مذکور متوقف و طبق مقررات به مراجع قضایی معرفی و با آنها برخورد می گردد.

خانم دکتر حسنی در پایان یادآور شد: متصدیان عرضه و حمل دام و فراورده های خام دامی می توانند از طریق ارسال کد رهگیری مجوز حمل در قالب پیامک به شماره 30008903 از صحت مجوز مطلع گردند










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا