امیدوارم در فضای جدید کشور، خبرنگاران آینه‌ای برای انعکاس واقعیت‌ها به صاحبان قدرت باشند/ پدیده "شهروند-خبرنگار" نقشی تاثیرگذار در گردش آزاد اطلاعات و اخبار داشته است

 

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با تمجید از نقش و جایگاه خبرنگار گفت: امیدوارم در فضای جدید سیاسی و اجتماعی کشور، خبرنگاران آینه ای برای انعکاس واقعیتها به صاحبان قدرت و چشم‌هایی بینا و گوشهایی شنوا در مسیر حرکت اجتماع به سمت تعالی باشند.

متن کامل پیام تبریک محمدرضا تابش به مناسبت روز خبرنگار بدین شرح است:

به نام خدای مهربان

انسان، به حکم انسان بودن ، عزیز و ارزشمند است و آنگاه که قلم به دست می‌گیرد و بر صفحه کاغذ، نشانی از اندیشه را بر جای میگذارد و دردهای کهنه اجتماع را فریاد میزند و با بیان نقاط ضعف و قوت جامعه به مدد همنوعان خود می شتابد، ارزشی صدچندان می یابد.

خبرنگار، به عنوان یک شهروند آگاه به حقوق و تکالیف اجتماعی خود که در برابر کاستی‌ها و آسیبهای اجتماعی، مسئولانه قلم به دست می‌گیرد و برای ایجاد تغییر در جامعه به سود مردم، رنج نوشتن و کسب خبر و مخابره آن را به جان میخرد، به قلم، حرمتی بی نظیر می بخشد و به انسان بودن، اعتبار و ارزشی بی همتا .

وظیفه خود دانستم تا با تبریک عید سعید فطر و  گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید صارمی و تجلیل از ایثارگریهای انسان دوستانه همه خبرنگاران سراسر کشور،  17 مردادماه روز خبرنگار را گرامی بدارم و این روز بزرگ به تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه و قلم در سراسر کشور و بویژه  دراستان یزد و شهرستان اردکان تبریک بگویم .

در سالهای اخیر، به مدد رشد تکنولوژِی و ارتقاء فناوری اطلاعات و دسترسی عموم مردم به ابزار اطلاع رسانی عمومی، با پدیده ای جدید و تاثیر گذار به نام " شهروند – خبرنگار” مواجه شده ایم که به شایستگی توانسته اند نقش خود در فعالیتهای اثر گذار اجتماعی و تلاش در جهت تغییر ساز و کارها و فرایندهای نامناسب جامعه را از طریق گردش آزاد اطلاعات و اخبار، ایفاء نمایند. به همه این عزیزان نیز درود می فرستم و تلاش خالصانه و بی ادعایشان را می ستایم.

امیدوارم در پی ایجاد فضای جدید اجتماعی و سیاسی در کشور و حرکت جامعه به سمت تغییر و بهبود شرایط، اصحاب رسانه و خبر نیز ضمن انجام رسالت واقعی خویش و نقش آفرینی موثر خود در جامعه، آینه ای برای انعکاس واقعیتها به صاحبان قدرت و چشم‌هایی بینا و گوشهایی شنوا در مسیر حرکت اجتماع به سمت تعالی باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا