شركت توزيع نيروي برق يزد بر اساس ارزيابي عملکرد سال 1391شرکت های توزیع نیروی برق كه توسط وزرات نيرو انجام شد، رتبه دوم كشوري را از بين 39 شركت توزيع برق كشور دريافت كرد

در چهاردهمين گردهمائي مديران ارشد وزارت نيرو که در محل همايشهاي وزارت نيرو برگزار گرديد مهندس محمدرضا صحتي ،‌مديرعامل شركت توزيع نيروي برق يزد  رتبه دوم ارزيابي عملكرد را از دست وزير محترم نيرو دريافت نمود.

محمدرضا صحتي اظهار داشت: اين ارزيابي بر اساس شاخص­هاي عمومی ارزيابي  عملكرد شرکت­های توزیع نیروی برق توسط وزارت نيرو صورت گرفت و در آن پنج بعد اساسي و سيزده محور شامل جلب رضايت ذينفعان بيروني ،‌ حوزه مالي و اقتصادي با تمركز بر درصد وصول مطالبات ،‌ محور بهره برداري ،  توسعه زيرساختهاي شبكه هاي توزيع  و محور توانمندي سازي با شاخصهايي همچون توسعه مديريت منابع انساني ،‌توسعه دانش و فناوري اطلاعات و تامين اميني و بهداشت مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت .

صحتي ،  شركت توزيع نيروي برق يزد را يكي از شركتهاي پيشرو در ارائه خدمات و جلب رضايت مشتركين و ذينفعان خود برشمرد و گفت : در سالهاي اخير فعالتيهاي گسترده اي در ابن زمينه با همت همكاران انجام شده كه در بعد پاسخگويي به شكايات و درخواستها و كاهش سرانه و زمان پاسخگويي مي توان به تهيه نرم افزار رسيدگي به درخواستها و شكايات مردمي توسط دفتر روابط عمومي اشاره كرد كه با مكانيزه نمودن كليه فرآيندها ،‌زمان و نحوه پاسخگويي را بسيار ارتقاء داده است .

وي برگزاري جلسات منظم طرح تكريم و رسيدگي و بازرسي از امورها در خصوص نحوه ارائه خدمات و برون سپاري فعاليتها را از ديگر اقدامات شاخص شركت در حوزه خدمات رساني برشمرد و افزود : تاكنون بيش از 70دفتر پيشخوان خدمات شهري و 15 دفتر ICT روستايي فعال شده است و اكثر خدمات شركت از اين طريق و با حذف مرزبندي امورها و امكان درخواست انشعاب برق در هر نقطه استان به مردم فراهم شده است .

وي فراهم نمودن امكان پرداخت الكترونيكي قبوض برق  از طريق خودپرداز، پيام كوتاه، تلفن بانك، اينترنت  و  تجهيز مامورين وصول مطالبات شركت به دستگاه pos بی سیم جهت تسريع در خدمت رساني به مشتركين را اقدامات اساسي در حوزه ارائه خدمات الكترونيكي شركت برشمرد و اضافه نمود كه با مكانيزه شده فرآيندهاي كاري و استفاده از سيستمهاي مكانيزه جامع مالي ، مشتركين و بهره برداري ،‌ تعامل واحدها بسيار بيشتر و با سرعت بالايي ، ارتقاء يافته كه خود منجر به تامين رضايت مشتركين  گرديده است و موجب دريافت صد درصد وصولي شده است .

وي ضمن اشاره به استقرار زیر ساختهای پرداخت غير حضوري قبوض گفت: در حال حاضر 80 درصد از مشتركين استان يزد ، ‌بصورت غيرحضوري قبوض خود را پرداخت مي نمايند .

صحتي به محور توسعه مديريت و منابع انساني در ارزيابي وزارت نيرو اشاره كرد و گفت : كسب رتبه هاي برتر در چند سال متوالي در جشنواره شهيدرجايي استان و بوپژه كسب رتبه اول در عملكرد سال گذشته شركت ،‌ خود نشان ازفعاليت و تلاش هاي شبانه روزي و صادقانه مديران و كاركنان اين شركت به عنوان يك ارگان خدمات رسان دارد .

وي افزود : دستيابي به كسب رتبه اول در ارزيابي عملكرد سال 87 شركت هاي توزيع و كسب رتبه دوم در حوزه كاهش پيك بار از ديگر افتخاراتي است كه نشان از افزايش دانش مديريتي و حضور و ارائه پشنهادات و تلاش همكاران در رشد و ارتقاء شركت دارد .

صحتي ارتقاء درجه شركت به (الف+) را از ديگر اقدامات مهم در حوزه توسعه منابع انساني برشمرد و افزود در حال حاضر نيمي از بدنه شركت را نيروهاي كارشناسي و بالاتر و با تخصصهاي مرتبط و موردنياز تشكيل داده و اين بدنه كارشناسي ،‌مسير پيشرفت و تعالي شركت را هموار نموده است .

وي طراحي ، استقرار و اجراي كامل نظام مديريت عملكرد  وتدوین برنامه استراتژیک شرکت

شامل چشم انداز، نقشه استراتژی و هدف‌گذاری شاخصها طی سالهای 92 تا 96را نيز يادآور شدو آنرا بستري مناسب براي برنامه ريزي و مديريت هدفمند و مشخص دانست .

مهندس صحتي با اشاره به كسب عنوان دستگاه تحقيقاتي برتر استان در سال 91 توسط معاونت منابع انساني و تحقيقات شركت توانير گفت : در سال گذشته بيش از 14 مورد انعقاد قرارداد پروژه تحقيقاتي صورت گرفته و  11پروژه تحقيقاتي واينترنشيب درگروه پژوهشي كيفيت توان انجام و  دو  پروژه منجربه تجاري سازي شده است .

 وي همچنين در حوزه ارزيابي مديريت مصرف و عملكرد شركت در اين زمينه اظهار داشت : مشتركان يزدي ،‌ همراهي و همكاري  خوبي با صنعت برق استان دارند و عليرغم گرماي تابستان در اين استان ،‌ شاهد صرفه جويي و مديريت مصرف هستيم .

 ايشان اذعان داشت : همكاران شركت توزيع برق يزد با مجموعه گسترده ايي از فعاليتها از جمله جلب مشاركت مشتركين صنعتي و كشاورزي در برنامه هاي مديريت پيك بار ،  اطلاع رساني و فرهنگ سازي عمومي با راهكارهاي مختلف،  برگزاري كلاسهاي آموزشي  و سمينارها براي مديران انرژي صنايع،   بررسي محصولات كم مصرف و اطلاع رساني به مردم  ، آموزش مشتركين جهت مديريت بار و استفاده از تعرفه هاي ارزان برق  ،  شناسايي و كمك به صنايع در راستاي توليد لوازم كم مصرف برقي ،  اطلاع رساني گسترده به15000 مشترك تجاري در سطح استان و ساماندهي و آموزش 1600 معلم در طرح اموزشي و  برگزاري همايش تجليل از بانوان صرفه جويي يزدي طي پنج سال گذشته توانسته قدمهاي مثبتي در مديريت مصرف و كاهش پيك بار بردارد .

صحتي همچنين به بحث GIS پرداخت و عنوان كرد : بحث اتوماسيون شبكه در برق يزد بخوبي اجرا و دنبال مي شود و مي توان گفت كه برداشت و پياده سازي اطلاعات شبكه 20 كيلوولت استان و بروزرساني آنلاين و پياده سازي كامل فرآيند بروز رساني، برداشت و پياده سازي اطلاعات شبكه فشارضعيف، روشنايي و مشتركين امورهاي سه و يك يزد وپياده سازي GIS فشارمتوسط و فشارضعيف در واحدهاي مرتبط ازجمله طرح و نظارت و بهره برداري از اقدامات شايسته همكاران مي باشد .

اين مقام مسئول كاهش تلفات شبكه و ميزان كاهش آن در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل  را 0.2 درصد برشمرد و عنوان نمود : دراين حوزه با كارهايي چون استفاده از ترانسهاي كوچك و كاهش طول فيدرهاي فشار ضعيف ، تعديل بار فيدرهاي فشار ضعيف و پستهاي توزيع  ،  شناسايي و رفع اتصالات سست  ، بررسي و اصلاح سيستم زمين  و توسعه فيدر و احداث فيدرهاي جديد شاهد كاهش تلفات بوديم .

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق يزد ضمن تبریک این موفقیت به کلیه کارکنان و مدیران گفت :  : این شرکت چشم اندازی بلند و گسترده و اهدافی متشکل از تمامی ابعاد خدمت را برای خود به تصویر کشیده است  و امیدوارم هر ساله با تلاش ، همكاري و همدلي كليله كاركنان   شاهد چنین موفقیتی هم در حوزه  وزارت نیرو و هم در تمامی حوزه ها و عرصه های خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران  و مردم عزيز باشیم.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا