در این مجتمع ، 12 بلوک دو طبقه با امکانات رفاهی نظیر رستوران،کتابخانه مرکزی،سالن ورزشی ،فضای سبز،ساختمانهای اداری و خدماتی پیش بینی شده که دو بلوک آن با ظرفیت پذیرش 400 دانشجو در دیماه سالجاری به بهره برداری می رسد.

نماینده مردم اردکان و عضو هیات امنای دانشگاه یزد در بازدید از مجتمع خوابگاهی در دست احداث اردکان  با بیان اینکه تامین خوابگاه مناسب برای دانشجویان می تواند در آرامش روحی و جسمی دانشجو و اعتلای نشاط تحصیلی در دانشگاهها تاثیر گذار باشد، خواستار توجه بیشتر دولتمردان و تشویق سرمایه گذاران و خیران در احداث سکونت گاههای مناسب دانشجویی شد.

"محمدرضا تابش" زندگی در خوابگاه را با توجه به ویژگیهایی خاص آن همچون حضور قشر جوان و فرهیخته،مقطعی بودن،تنوع فرهنگی و اجتماعی دانشجویان مستلزم دقت بیشتر در رسیدگی به مسائل مبتلا به آن دانست و اضافه نمود: باید در ساخت و تکمیل این مجتمع های خوابگاهی به امکانات مورد نیاز دانشجویان توجه شود و از نظر نوع معماری و فضای فیزیکی، تامین کننده خواست ساکنین و متناسب با شرایط اقلیمی منطقه باشد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون دانشگاهیان مجلس افزایش پذیرش دانشجو در سالهای اخیر بدون توجه به ارتقاء امکانات رفاهی دانشجویی از جمله تامین خوابگاه بخصوص برای دختران را از جمله معظلاتی برشمرد که اکثر دانشگاهها به نوعی با آن مواجه هستند که بر روی کیفیت زندگی و تحصیلی دوران دانشجویی تاثیر منفی داشته ، هزینه ها را بالا می برد و دانشجو را از پرداختن صرف به تحصیل باز می دارد.

"تابش" توجه به تحصیلات تکمیلی در مراکز آموزش عالی شهرستان اردکان را یادآور شد و خواستار احداث خوابگاههای متاهلی و خانه اساتید در این مجتمع شد.

در این بازدید که شهردار،روسای مراکز آموزش عالی شهرستان اردکان و جمعی از مدیران صنعتی شهرستان نیز حضور داشتند، نماینده مردم اردکان از بخشهای مختلف دو بلوک از این مجتمع بازدید نمود.

در این مجتمع ، 12 بلوک دو طبقه با امکانات رفاهی نظیر رستوران،کتابخانه مرکزی،سالن ورزشی ،فضای سبز،ساختمانهای اداری و خدماتی پیش بینی شده که دو بلوک آن با ظرفیت پذیرش 400 دانشجو در دیماه سالجاری به بهره برداری می رسد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا