با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ، رسالت گرانمایه خبرنگاری را ارج می نهیم و با آرزوی توفیق همه خبرنگاران عرصه رسانه ، پیشرفت روز افزون آنها را از درگاه  باریتعالی مسئلت می نمائیم .

روز خبرنگار فرصت مغتنمی است که در آن از زحمات طاقت فرسا و تلاشهای پر از خطر افرادی که با مشقت های فراوان به دنبال حقیقت می روند تا آن را برای مردم بیان کنند و  وجدانهای تشنه را از اطلاعات کامیاب سازند ، تقدیر شود .
این روز بیانگر فریادها و دردها ، شادی ها و غمها و اتفاقات تلخ و شیرینی است که در عالم انسانی رخ می دهد و توسط افرادی که دیده ها و شنیده ها را به اطلاعات تبدیل می کنند ، منعکس می شود .
این انعکاس متولی روشنگری وآگاهی است وباعث آموزش ودرس آموزی وعبرت می شود، عاملی است که موجبات شنیدن صدای مظلوم و حمایت ازاورا فراهم می آورد .
با این حال خبرنگاری سکه ایست که روی دیگری هم دارد و آن درخدمت ظالم و برطبل ناحق کوبیدن است و اشخاصی در این قشر یافت می شوند که در خدمت باطلند و حق صاحبان حق را به ناحق به ناحقان می دهند و با افکار سازی و بمباران خبری سهم مظلومان را پایمال می نمایند .
برای نمونه غاصبان اسرائیلی با اشغال فلسطین ، تروریست هایی که در سوریه آرامش را از مردم این کشور گرفته اند، عاملان جنایات و کشتارهای عراق و افغانستان و پاکستان و ... در حالی که خود عین باطل هستند، اما افرادی پیدا می شوند که از نظر خبری و رسانه ای ازآنها حمایت می کنند و با زیبا جلوه دادن چهره کریه اَعمال آنها ، در جنایتهایشان سهیم می شوند .
امید است با بیداری وجدانهای خفته ، جبهه ظالمان رنگ ببازد و دیگر عالم شاهد ظلم و ستمی نباشد .
« روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری یزد »

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا