محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی پانا، با اشاره به موضع مجلس در قبال رای اعتماد به کابینه حسن روحانی، تاکید کرد: همواره مجلس یک تکلیف شرعی و قانونی در قبال رای اعتماد به کابینه یازدهم خواهد داشت.

این نماینده اصلاح طلب با بیان اینکه رای اعتماد به کابینه یازدهم نباید فدای مسائل جزئی و حزبی شود، اظهار کرد: مجلس هموراه باید حمایت از رئیس جمهور منتخب را در دستور کار داشته باشد لذا این امر می تواند در تحقق شعارهای وعده داده شده از سوی دکتر روحانی موثر باشد.

تابش با بیان اینکه در چینش افراد کابینه نباید فرافکنی شود، تصریح کرد: اگر برخی از نمایندگان به تامین نظرات خود نیندیشند کابینه دکتر روحانی قطعا رای خواهد آورد در غیر این صورت مسائل و موارد جزئی می تواند رای اعتماد به کابینه را با مشکل رو به رو کند.
نماینده مردم اردکان با اشاره به اینکه در وضعیت فعلی کشور نباید راه های غیر عقلانی جایگزین راه های عقلانی در رای اعتماد به کابینه یازدهم قرار گیرد، ادامه داد: با توجه به شعار اعتدال گرایی و عقلانیت رئیس جمهور منتخب امیدواریم افرادی وارد کابینه شوند که رای مثبت مجلس را برای خود کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در رابطه با آخرین اخبار حضور سیدمحمد خاتمی در مراسم تحلیف روحانی، گفت: تا جایی که بنده مطلع هستم ایشان به مراسم تحلیف دعوت نشده اند.

وی تصریح کرد: مطمئنا مجلس با دعوت خاتمی در مراسم تحلیف روحانی عقلانیت را مسیر حرکت خود قرار خواهد داد.

این نماینده مجلس ادامه داد: حضور خاتمی در مراسم تحلیف دکتر روحانی می تواند در ایجاد تلطیف فضای سیاسی کشور موثر بوده و مطمئنا پیامدهای خوبی را همراه خواهد داشت، لذا مردم با اعتماد به هاشمی، خاتمی و روحانی وارد فضای انتخاباتی شده اند که حتی این امر خود در تقویت روحیه ملی مردم موثر بوده که دوباره فضای امیدوارانه را به کشور باز گردانده است.

تابش در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی دعوت از خاتمی را در مراسم تحلیف دکتر روحانی در دستور کار خود داشته باشد که این امر خود می تواند انعطاف مجلس را مشهود کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا