پیش از ظهر روز پنجم مردادماه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دکتر حسن روحانی منتخب ملت در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری دیدار و گفت و گو کردند و ضمن تبریک مجدد پیروزی ایشان در انتخابات،دیدگاهها و برخی مسائل کشور را با وی درمیان گذاشتند.متن صحبتهای دکتر محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان بدین شرح است:

مقدرآن بود که در آستانه شب های قدر این دیدار انجام پذیرد از لطف و عنایت حضرتعالی و پیگیری و هماهنگی جناب دکتر نوبخت و جناب عسگری و سایر دوستان که مقدمات دیدار را فراهم کردند سپاسگزارم.

در ایام باقیمانده ماه مبارک رمضان خصوصا شب های پرفضیلت قدرتوفیق تزکیه نفس؛تقویت اراده تربیت روح،درگذشتن از خود و به خدا پیوستن و درک فلسفه روزه را از خداوند متعال خواستاریم آنچنان که مولانا فرمود:

روزه به زبان حال گوید

کم شو که همه مزید با ماست

دوستان حاضر شجاع مردان مسئولیت شناسی هستند که به مصداق السابقون السابقون با اعلام حمایت مکتوب از آیت الله هاشمی رفسنجانی و سپس تبلیغ و ترویج افکار و ویژگی ها و برنامه های حضرتعالی نقش آفرین در حماسه حضور مردم و پیروزی شما در انتخابات بوده اند.

پیروزیی که مرهون لطف ویژه خداوند ؛حضور آگاهانه مردم ،هدایت کار ساز رهبری معظم قبل و در حین برگزاری انتخابات ؛سیاست ورزی  و تیز هوشی شخصیت های مورد قبول مردم که بلوغ سیاسی و پختگی خویش را در ائتلاف به منصه ظهور رساندندو البته سوابق مثبت جنابعالی ؛ویژگی های شخصی،قدرت استدلال و فن بیان و استفاده از کلید واژه های  تدبیر؛امید،تغییر،اصلاح،اعتدال، استفاده از خرد جمعی ،عقلانیت و شایسته سالاری بود که بر دل مردم نشست و آنها را نسبت به بهبود اوضاع و توسعه و پیشرفت کشور عزیزمان ایران امیدوار کرد و در موقعیتی که همه امیدها برای بهبود و تغییر اوضاع از دست رفته بود دلهایشان به سمت شما هدایت شد و رایشان به شما تعلق گرفت.

امروز جنابعالی مسئولیتی بس سنگین دارید دولت شما با چالش های اساسی در عرصه های مختلف روبروست در عین سختی کار وضعیت بخرنج و ویژه همراهی و امیدواری مردم به حل پارادوکس هایی که فراروی شماست ،می باشد.به عنوان نمونه:

ضمن حفظ مواضع اصولی ،حل بحران با غرب . کوتاه نیامدن از حقوق مردم و حل بحران هسته ای. تقویت بنیان های اقتصادی کشور در عین بهبود عاجل وضعیت معیشتی مردم

 یکی از بزرگترین مشکلات برای دولت هایی که در فضای خوش بینی به قدرت رسیده اند؛مدیریت توقعات و انتظارات مردم است که خواستار تحول و تغییر شرایط آنی هستند که این هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی به دولت و همکارانش فشار وارد می کند

ضرورت استفاده از این فضا ی خوش بینی و اعتماد با ارائه راهکارهای اطمینان بخش برای حل مشکلات داخلی وخارجی و ساماندهی امور در برنا مه ریزی مطلوب است.

اینجا به نیروهایی کاردان؛مومن،عاقل و وفادار به شعارها و برنامه هایتان شما نیازدارید تا بتوانید آنچه را که خود گفته اید و مردم با رای خویش همراهی جانانه ای با جنابعالی داشته اند را محقق سازید.

ایجاد تغییر و برون رفت از وضعیت موجود فصل مشترک خواسته های افراد و گروهها یی است که به جنابعالی رای داده اند.

انتظار این است که با همان صداقت و اقتدار روزهای تبلیغات انتخاباتی موانع را برشمرید و برنامه ها را بگوئید و حد و مرزها را مشخص کنید تا کارها حول آن محورها و نقطه نظرات سامان یابد.

بدیهی است جریان قدرت طلب در سدد 1-بازسازی خود و مسلط شدن مجدد بر اوضاع؛2-کشاندن دولت به  راهی که آنها می خواهند؛3-ایجاد شکاف در کمپین حامیان دولت تدبیر و امید خواهد بود.

انشاالله که لطف پروردگار؛ نیت خیر و همراهی مردم ،تدبیر و اراده استوار شما و گزینش همکارانی که توان به دوش کشیدن این بار سنگین را داشته باشند،دولت شما را د رپیگیری اهداف خود و تحقق خواسته های مردم موفق خواهد داشت.

دوستان شما در مجلس که بنا به برآورد بنده و چند تن از دیگر همکاران عددشان از نیمه نمایندگان خواهد گذشت ؛ تا انشالله مددکارتان در تحقق برنامه ها خواهند بود.

در جلسه ای که با دوستان نماینده داشتیم تشکیل فراکسیون جدید در شرایط فعلی منتفی است زیرا از یک طرف به نوعی بی محبتی نسبت به دکتر لاریجانی که همراهی خود را با دولت اعلام کرده اندخواهد بود و شاید نوعی بی سیاستی است که  باعث در اکثریت قرارگرفتن اصولگرایان و تبدیل فراکسیون اصولگرایان ولایی و جدید به دو فراکسیون اقلیت خواهد شد.

انتظار ما تعامل بیشتر و موثرتر با دوستانی که به منزله السابقون السابقون هستند و مسلما در فراز و نشیب های دولت با شما همراه خواهند بود.امیدواریم دولت شما همانگونه که هر شب در دعای افتتاح می خوانیم مقدمه ظهور دولت با کرامت امام زمان (عج) باشد که:

اللهم انا نرغب الیک فی دوله کریمه؛تعز  بها الاسلام و اهله و تذل بها النفاق و اهله و تجعلنا فیها من الدعاه الی طاعتک و القاده الی سبیلک

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا