به گزارش روابط عمومی شهرداری میبد فرایند نصب و راه‌اندازی سیستم جامع و یکپارچه مالی و اداری در این شهرداری شروع شد.

شهرداری الکترونیک از ملزومات شهر الکترونیک است و با اجرای اتوماسیون داخلی و حذف تدریجی کاغذ از بسیاری از مکاتبات و فرآیندهای اداری، علاوه بر سهولت و سرعت در رسیدگی به امور شهروندان از امنیت بالا، قابلیت جستجو و پیگیری مکاتبات و گزارش‌دهی مناسب برخوردار خواهد بود.

مجری طرح پیاده‌سازی اتوماسیون اداری در شهرداری میبد و 14 شهرداری دیگر استان، سازمان همیاری شهرداری‌های استان یزد و طرف قرارداد با شرکت ICAN از معتبرترین شرکت‌های ایرانی و موفق در زمینه طراحی و نصب اتوماسیون، شبکه داخلی و برقراری امنیت شبکه در کشور و خاورمیانه می‌باشد که تمامی مراحل اجرای آن طی نظارت اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری یزد خواهد بود.

شهرداری میبد پس از شهرداری یزد و اردکان سومین شهرداری در استان یزد خواهد بود که با جدیدترین و جامع‌ترین محصول نرم‌افزاری شرکت ICAN به سیستم جامع مالی و اداری مجهز می‌شود.

از طریق این بسته نرم‌افزاری، سیستم عامل رایانه واحدهای مختلف شهرداری به بانک اطلاعاتی و پایگاه داده بر روی سرور مرکزی شهرداری تحت سرویس‌های ‌WEB و شبکه داخلی متصل ‌می‌شود و امکان به اشتراک‌گذاری، ارتباط و مدیریت کلیه امور اداری و مالی با قابلیت اتصال نامحدود کاربران فراهم می‌شود.

این سیستم در حوزه‌های مختلف اداری و مالی قابل بهره‌برداری است که در بخش اداری امور دفتری، مکاتبات اداری و دبیرخانه، بایگانی الکترونیک اسناد، فرم‌ها و نامه‌ها انجام می‌شود و مزیت آن حذف کاغذ، مدیریت دقیق بر گردش کار و امنیت در حفظ و نگهداری نامه‌های اداری و پرونده‌ها می‌باشد.

در حوزه مالی شامل حسابداری، بودجه و اعتبارات، دریافت و پرداخت قراردادها، امور پیمانکاری و نظام حقوق و دستمزد زیر نظر مدیریت ارشد مجموعه قرار می‌گیرد و گزارش‌گیری و محاسبه لحظه به لحظه درآمد و هزینه امکان‌پذیر است و نتیجه آن برآورد دقیق و تصمیم‌گیری بر اساس واقعیت‌ها و ظرفیت‌های موجود است.

در حوزه منابع انسانی امور پرسنلی و احکام صادره، سیستم آنلاین(برخط) حضور و غیاب و در بخش امور پشتیبانی انجام و نظارت امور انبار، کنترل موجودی‌ها، ثبت اموال و دارائی‌ها، نیازسنجی و خرید و تدارکات را در برمی‌گیرد.

شرکت مذکور متعهد به ارائه 200 نفر ساعت آموزش به کاربران و تأمین 9 سال خدمات گارانتی می‌باشد.

لازم به ذکر است پیش از این زمینه و بستر اجرای این طرح در شهرداری میبد از جمله اتصال به شبکه دولت (ورودی نامه‌های اداری) ، خرید سرور مرکزی و تجهیز اتاق سرور، خرید UPS (منبع تغذیه و ذخیره‌کننده انرژی بدون وقفه)، ایجاد بستر شبکه داخلی، اتصال کلیه واحدهای شهرداری به صورت مجزا به شبکه محلی، ایجاد امنیت شبکه از طریق نصب یکی از قدرتمندترین فایروال‌‌های موجود، نصب آنتی ‌ویروس تحت شبکه بر روی کلیه سیستم‌ها و به روز رسانی آن و ... فراهم شده بود.

شهردار میبد اجرای این طرح را گام بلند و مؤثری در تأمین رفاه شهروندان و جلب رضایت آنها در خدمت‌رسانی بهتر عنوان کرد و مزیت آن را پیگیری سریع و به موقع نامه‌ها و درخواست‌های شهروندان و همچنین کاهش نیاز به حضور فیزیکی متقاضیان و جابه‌جا شدن بین واحدهای مختلف بیان نمود و اینکه تنها در آخرین مرحله یک نسخه از اسناد و مدارک پرینت گرفته شده در بایگانی ثبت و ضبط خواهد شد.

محمدرضا حفیظی این نکته را اضافه کرد که این اقدام مقدمه‌ای بر شهر الکترونیک است و شهرداری می‌تواند در تحقق این امر پیش‌گام باشد. می‌توان امید داشت پس از اخذ مجوزهای لازم بخشی از فرآیند نظام درخواست و تقاضا از طریق اتصال به فضای مجازی ، تلفن گویا، سیستم آنلاین 137 و موارد مشابه صورت بگیرد تا شهروندان در منزل و بدون مراجعه حضوری امور خود را پیگیری نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا