وی با استمداد از استاندار یزد به عنوان رییس شورای آموزش پرورش استان برای حمایت از مردم این روستا افزود: برای روستای رباط استثناء قائل شوند

یزدفردا "محمد مهری عضو منتخب شورای اسلامی روستای رباط پشت بادام در گفتگو با خبرنگاریزدفردا اولین مشکل موجود در روستای رباط پشت بادام را مشکل مدارس و تحصیل فرزندان این روستان عنوان کرد .

مهری در ادامه اظهار داشت :روستای رباط دارای یک مدرسه دبستان از پایه اول تا ششم ابتدایی است که به صورت مختلط دختر و پسر اداره می شود .

وی افزود:دبستان روستا دارای 11 دانش آموز در پایه اول تا ششم و 44 دانش آموز در پایه پیش دبستانی است .که با حمایت بخش خصوصی (سنگ آهن مرکزی رباط ) و استفاده از یک دبیر بازنشسته به صورت تک کلاسه فعالیت دارد .

محمد مهری در ادامه افزود:مدرسه راهنمایی و دبیرستان از سال گذشته به صورت ترمی فعال شده که مدرسه راهنمایی مختلط و به صورت نیمه حضوری و ترمی اداره می شود که 6 نفر دانش آموز اول ثبت نام نموده اند و دبیرستان هم که 17 نفر دانش آموز دارد تنها در شیفت دخترانه و رشته تجربی خدمات آموزش را ارائه می نمایند .

عضو منتخب شورای روستای رباط نحوه اداره مدارس راهنمایی و دبیرستان را ترمی و با استفاده از افراد مستقر در روستا عنوان کرد و افزود:انتظار این است که اداره مدارس به صورت عادی و با سیستم دولتی اداره شود.


http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_31249.jpeg

این عضو شورای اسلامی روستای رباط با اشاره به استخدام 110 نفر در سنگ آهن مرکزی رباط افزود:در گذشته نه چندان دور رباط پشت بادام دارای شش مدرسه فعال بوده که در هر مقطع دخترانه و پسرانه به صورت مجزا دانش آموز پذیرش و خدمات آموزشی اداره می شده است که با مهاجرت مردم کم کم این مدارس تعطیل و والدین هم برای ادامه تحصیل فرزندان مجبور به کوچ اجباری می شدند و با راه اندازی معدن سنگ آهن مرکزی رباط در ده سال پیش و گسترش فعالیت این معدن زمینه بازگشت مردم به روستا فراهم شده و آموزش و پرورش اگر سال تحصیلی 92 -93 را با دید حمایتی به این روستا نگاه کنند برای سال بعد قطعا از لحاظ تعداد دانش آموز مدارس این روستا کسری نخواهند داشت .


http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_31248.jpeg

وی با استمداد از استاندار یزد به عنوان رییس شورای آموزش پرورش استان برای حمایت از مردم این روستا افزود:اگر برای روستای رباط استثناء قائل شوند و شرایط اختصاص معلم  را برای این روستا سهل تر کنند تا شاهد حضور افراد زیادی که به دلیل کمبود امکانات آموزشی مهاجرت کرده اند باشیم .

وی ساکنین این روستا را بیش از هزار نفر اعلام کرد و افزود :طی چند سال گذشته حدود 180 خانوار به روستا اضافه شده و تنها به امید وجود امکانات  قصد ماندن دارند که در صورت بی توجهی و عدم حمایت همگی بار سفر خواهند بست.

وی در پایان از حمایت های سنگ آهن مرکزی رباط و همچنین پیگیری های تابش نماینده اردکان تقدیر کرد .

 

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا