اصغر فرهادی در تجمع سینماگران, عکس

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_30194.jpeg

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_30195.jpeg

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_30196.jpeg

گزارشی از نمایش فیلم فرهادی برای خاتمی

 

ایسنا نوشت:

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی به تماشای فیلم «گذشته» اصغر فرهادی نشست و با امضای پوستر این فیلم، آن را در موزه سینما به یادگار گذاشت و پوستر دیگری از این فیلم را با امضاء سینماگران به یادگار با خود برد.

 

  در مراسمی که شامگاه 22 تیر ماه در موزه سینما برگزار شد، جمعی از اهالی سینما حضور داشتند.

 

اصغر فرهادی هم که به تازگی به همراه خانواده‌اش پریسا بخت‌آور (همسرش) و سارینا فرهادی (دخترش) به ایران بازگشته است،در این مراسم که به همت کانون دستیاران کارگردان و برنامه‌ریز برگزار می‌شد،حاضر شده بودند.

 

پیش از آغاز برنامه پوستر فیلم «گذشته» به امضاء سینماگران حاضر رسید. از جمله هنرمندان و سینماگران حاضر در برنامه می‌توان از عزت‌الله انتظامی، داود رشیدی، علیرضا داودنژاد، فرشته طائرپور، سید محمد بهشتی، فرهاد توحیدی، جعفر صانعی‌مقدم، مانی حقیقی، ابوالحسن داودی، عبدالحسن برزیده، محمد بزرگ‌نیا، محمد علی سجادی، بهمن فرمان‌آرا، تهمینه میلانی، محمد نیک‌بین، لیلی رشیدی، رویا تیموریان، مسعود رایگان، غزل شاکری، پارساپیروزفر، مهتاب کرامتی، همایون اسعدیان، رسول صدرعاملی، سیدغلامرضا موسوی، حبیب رضائی، آناهید آباد، عزیز ساعتی، سعید فرهادی، محمود رضوی، بهروز شعیبی، محمد سریر، حمید فرخ‌نژاد، پیمان قاسم‌خانی و.... نام برد.

 

پوستر «گذشته» به امضاء سینماگران به خاتمی اهدا شد

 

پوستر امضاء شده‌ی سینماگران برای سپاس از سید محمد خاتمی، بخاطر نقش‌ او در فرهنگ ایران به او تقدیم شد و پوستر دومی از این فیلم به امضاء

سید محمد خاتمی، به رسم یادبود به موزه سینما اهداء شد.

 

بنا بر این گزارش، در این مراسم سیدمحمد خاتمی که احمد مسجد جامعی و خانواده‌اش او را همراهی می‌کردند، در بدو ورود با استقبال اصغر فرهادی، محمد حسن پزشک مدیرعامل موزه سینما و جمعی از هنرمندان مواجه شد.

 

 

اسعدیان: هنوز می‌توانیم امیدوار باشیم که هنر و هنرمند ارزشی دارد

 

به گزارش ایسنا، پیش از نمایش فیلم «گذشته» که در سالن سینماتوگراف موزه سینما برگزار شد، همایون اسعدیان رییس کانون کارگردانان سینمای ایران سخنانش را با ابیاتی از مولانا آغاز کرد و گفت:

آسمان شو ابر شو باران ببار

ناودان آبش نمی‌آید به کار

آب باران باغ صد رنگ آورد

ناودان همسایه را جنگ آورد

هان! تو اسرافیل عصری ای عزیز

رستخیزی کن تو پیش از رستخیز

 

او با خوش‌آمدگویی به حاضران ادامه داد: خدا را شکر که حالمان خوبست. امیدوار شدیم، داشت یادمان می‌رفت که امید چیست.

 

کارگردان «بوسیدن روی ماه» با اشاره به حضور سید محمد خاتمی در مراسم گفت: با حضور آقای خاتمی در این مراسم،هنوز می‌توانیم امیدوار باشیم که هنر و هنرمند ارزش و حرمتی دارد.

 

اسعدیان در ادامه اصغر فرهادی را مورد خطاب قرار داد و ادامه داد: آقای فرهادی شما افتخار سینمای ایران نیست بلکه یکی از افتخارات جمهوری اسلامی هستید.

 

او با این سخنان از اصغر فرهادی درخواست کرد که به روی صحنه بیاید.

 

فرهادی: تشابه ما خیلی بیشتر از تفاوت‌های ما با مردم دنیاست

 

اصغر فرهادی با سلام و خوش‌آمدگویی به حاضران اظهار خرسندی کرد که در اولین نمایشی که قرار است فیلمش را در ایران ببیند، در این جمع با حضور هنرمندان و سید محمد خاتمی فیلم را می‌بیند.

 

او سپس از کانون دستیاران کارگردان و برنامه‌ریز برای برگزاری این مراسم سپاسگزاری کرد.

 

فرهادی با تشکر از حضور سید محمد خاتمی در مراسم، سخنانش را به تجربه‌ی ساخت فیلم «گذشته» اختصاص داد و یادآور شد: چند شب قبل که در هواپیما بودم و داشتم به ایران برمی‌گشتم، با خودم فکر می‌کردم دستاوردهای این تجربه‌ای که دو سال خارج از کشور فیلم ساختم و زندگی کردم، چه بود؟! احساس کردم نظرم به باور تبدیل شد.

 

کارگردان برگزیده‌ی اسکار توضیح داد: تشابه ما مردم ایران با مردم دنیا خیلی بیشتر از تفاوت‌هاست و متوجه شدم چقدر شبیه هستیم اما چرا اینقدر تفاوت‌های ما را در بوق می‌کنند که هراس آور است. شاید به دلیل اینکه موقعیت‌ ما در دنیا کجاست باید تفاوت‌ها را ببینیم اما این یک بخش است ولی منافعی از بزرگ جلوه دادن این موضوع برای اهل سیاست وجود دارد، آنها از اینکه ما همیشه در هراس باشیم،سود می‌برند.

 

وی تصریح کرد: من متوجه شدم که احساسات در دنیا چقدر شبیه هم هست اما چرا اینقدر در این سالها غول عجیبی درست کردند و هیچ‌کدام از دو طرف سعی نکردند به شباهت‌هایشان فکر کنند؟!

 

فرهادی سخنانش را با این پرسش ادامه داد که چرا تصویری که از مردم آنجا داریم،تصویر مبهمی است؟!

 

این کارگردان با اشاره به فیلم «گذشته» آخرین ساخته‌ی سینمایی‌اش گفت: تجربه‌ی ساخت این فیلم برای من این بود که چقدر ما در احساسات شبیه هم هستیم به آنها و آنها به ما.

 

او تصریح کرد: لذت‌بخش‌ترین نکته‌ای که پس از نمایش «گذشته» متوجه شدم، این بود که کسی نمی‌گفت چون این کاراکتر ایرانی است،این کار را انجام داد یا چون دیگری فرانسوی است،این کار را انجام داد بنابراین بستر مشترک احساس می‌شد.

 

فرهادی در بخش پایانی سخنانش اظهار امیدواری کرد: ترس و هراسی که از ما در آنها وجود دارد یا برعکس که کاملا کاذب است البته بحثم راجع به مردم است یک روزی دیگر وجود نداشته باشد. ساخت فیلم «گذشته» قدم اول من در این زمینه است،امیدوارم همکارانم هم ادامه بدهند.

 

این کارگردان در پایان سخنانش گفت: طی سالهای گذشته صدای جناب آقای خاتمی کمتر شنیده شده شاید امشب بشود از زیر زبانشان حرفهایی کشید. بنابراین اینجا فرصتی است که از ایشان دعوت کنم تا صحبتهایی را بکنند که شاید بتوان از مجموعش چیزی را کشف کنیم.

 

فرهادی همچنین خطاب به خاتمی ادامه داد: شاید بتوانید حدسیات خودتان را درباره وزیر ارشاد دولت یازدهم بگویید.

 

سید محمد خاتمی: باید هنر، هنرمند و اندیشه را پاسداشت

 

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی هم سخنانش را اینگونه آغاز کرد: درجمع اصحاب هنر صحبت کردن از سوی کسی که از هنر بی‌بهره است کمال بی‌هنری است.

 

وی ادامه داد: خوشحالم که در جمع شما هستم و خوشحالم که برای یک حادثه‌ای گرد هم آمده‌ایم که هنر پویا و فعال ما توانسته تاثیری در عرصه بین‌المللی بگذارد، اینکه فیلم جناب آقای فرهادی برنده بشود خیلی مهم نیست ولی مهم این است که از سرزمینی است که سابقه فرهنگ و هنر درآن دیرپاست و یکی از کانونهای تولید و نشر فرهنگ در عالم بوده است و اگر به تمدنهای جهانی و تاثیرگذار در دنیا رجوع بکنیم شاید به تعداد انگشتان دست نباشند و ایران یکی از برجسته‌ترین سرزمین‌هایی است که تمدن پویا و جهانی را عرضه داشته و هنوز هم آثار آن تمدن بسیار جذاب و جالب است.

 

خاتمی خاطرنشان کرد: اینکه از این سرزمین در این موقعیت که خیلی هم برای اهل فرهنگ و اصحاب هنر،موقعیت خوبی نیست و هنر ایران می‌تواند عرضه‌کننده اثری باشد که مورد توجه جهانیان قرار بگیرد، این خودش نقطه امیدی است برای همه ما و به ما این درس را می‌دهد که باید هنر و هنرمند و اندیشه را پاسداشت و پاسداشت اندیشه و هنر هم به این است که هنرمند و اندیشمند احساس آزادی بکند و بتواند بیاندیشد، بتواند خلق کند و بتواند خلق و اندیشه خود را بی‌مهابا و بدون واهمه در دنیا عرضه بدارد.

 

وی ادامه داد: ما اگر این را مورد توجه قرار بدهیم حتما آینده بهتری خواهیم داشت. من برای همه شما آرزوی سلامتی و سعادت می‌کنم و امیدوارم که در دولت آینده در عرصه فرهنگ و هنر و ارشاد اسلامی شاهد وزیری باشیم که متناسب با وضعیت ایران سرفراز و مورد توجه اصحاب فرهنگ و هنر باشد و خب فکر می‌کنم که فرد مورد قبول معلوم است و اسمش را نمی‌برم و نمی‌گویم اسمش آقای مسجد جامعی است ولی امیدوارم به هر حال هر کس که می‌آید کسی باشد که شما هنرمندان را راضی بکند و انشاالله که نتیجه کار وی هم نتیجه خوبی بشود. خوش و خرّم باشید انشاالله.

 به گزارش ایسنا، در حاشیه‌ی نمایش فیلم «گذشته»، عزت الله انتظامی کتاب خود را به سید محمد خاتمی اهدا کرد.

 

سید محمد خاتمی در حالی به تماشای آخرین ساخته‌ی اصغر فرهادی نشست که زهره صادقی همسرش و لیلا خاتمی و عمادالدین خاتمی دو فرزندش همراه با همسرانشان- او را همراهی می‌کردند. همچنین سید علی خاتمی برادرش نیز از حاضران این برنامه بود.

 

اصغر فرهادی: تلویزیون از من عذرخواهی کند

 

پرواز شماره 732 پاریس- تهران سه شنبه شب یک مهمان ویژه داشت؛ مسافری که حالا شهرت جهانی پیدا کرده و قرار است بعد از مدتها دوری به ایران برگردد.

سعید فرهادی، حمید رضا قربانی و مریم نراقی تنها چهره‌های آشنا در سالن انتظار هستند. ظاهرا اصغر فرهادی اصرار داشته که در سکوت خبری وارد ایران شود. این را می شود از تعداد استقبال کنندگانش فهمید. تقریبا یک ساعتی از زمان نشستن هواپیمای ایران ایر از پاریس به تهران گذشته که اصغر فرهادی از در سالن تشریفات وارد فرودگاه می شود.

بر خلاف اخبار منتشر شده پریسا بخت آور و سارینا فرهادی در این سفر او را همراهی نکرده‌اند و فرهادی تنها به ایران برگشته است. چهره اش خیلی روبراه نیست. او بعد از بگو مگوی کوتاهی با یکی از ماموران فرودگاه مشخص می‌شود که پاسپورتش را توقیف کرده‌اند.

 

 فرهادی علتش را می‌پرسد و تهدید می‌کند که این موضوع را رسانه‌ای خواهد کرد. دقایقی بعد ظاهرا سوتفاهمات بر طرف شده و فرهادی پاسپورتش را می گیرد، اما باید روز بعد برای پاره ای از تو ضیحات حاضر شود. فرهادی به سالن مجاور می رود تا وسایلش را تحویل بگیرد؛ مردم کم کم متوجه حضور او در سالن شده اند و دوره اش می کنند. پیرمردی به سمتش می آید و پیشانی اش را می بوسد. می گوید: فرهادی افتخار ایران است.

 فرهادی از این همه ابراز احساسات خوشحال است و می گوید:«از مهر و محبت همه مردم تشکر می کنم  و همیشه  قدردان شان هستم. این استقبال از اکران «گذشته» در ایران نیز مرا امیدوار و خوشحال می کند.»

گروه برنامه هفت هم در فرودگاه حاضر بودند. دیدن جنب و جوش شان برای گرفتن مصاحبه  و تصویر برای من که دو سال با این برنامه همکاری کرده ام تازگی دارد. یادم می آید که تقریبا همه آیتم های ما بعد از اسکار «جدایی نادر از سیمین» از سوی مدیران و ناظر پخش‌های تلویزیون رد می شد و برنامه هفت حتی برای نشان دادن تصویر فرهادی بارها مورد مواخذه قرار می گرفت.

 خوشحال کننده است که فضای تلویزیون و برنامه هفت طی این سالها تغییر کرده اما ظاهرا این اتفاقات از یاد اصغر فرهادی نرفته است. او بعد از گپ و گفتی کوتاه با دوربین هفت، وقتی با اصرار گزارشگر برنامه مبنی بر حضورش در برنامه هفت مواجه می شود، به او پاسخ منفی می دهد و می گوید:«من با هیچ کس مشکلی ندارم اما با کلیت صدا و سیما و رفتارهایی که طی سه، چهار گذشته در قبال من انجام داده‌اند مشکل دارم. مگر اینکه تلویزیون به خاطر رفتارهای زشت‌اش از من عذر خواهی کند.»


خستگی در چهره اش کاملا پیداست اما هم چنان با خوشرویی امضا می دهد و عکس یادگاری می گیرد. آخرین جمله ای که فرهادی می گوید درباره آینده کاری اش است:«تازه به ایران آمده ام و تصمیم قطعی برای ساخت فیلم نگرفته ام. هنوز از فیلم قبلی ام جدا نشده‌ام.»

کمی آن طرف تر عده زیادی از مردم و مسئولان دولتی با حلقه‌های گل به استقبال تعدادی از ورزشکاران آمده اند که ظاهرا از مسابقات  آسیایی برگشته اند. فریاد ایران... ایران شان سالن فرودگاه را پر کرده است. فرهادی مجبور است برای خروج از سالن ازمیان آنها عبور کند. کمتر کسی در آن شلوغی متوجه او می شود و این فیلمساز جهانی در همان هیاهوی جمعیت گم می شود.

اصغر فرهادی جایزه بزرگ و مروارید سیاه جشنواره فیلم ابوظبی را به دست آورد + تصاویر

روز پنجشنبه گذشته نیز در مراسم ویژه ای که از طرف مجله آمریکایی «ورایتی» Variety در یکی از سالن‌های هتل «فرمنت باب البحر» برگزار شد جایزه بهترین فیلمساز سال خاورمیانه به «اصغر فرهادی» اعطا شد

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_30205.jpeg

اعتدال: «اصغر فرهادی» با فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» جایزه ویژه هیأت داوران «مسابقه اصلی» پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی در امارات را شامل جایزه بزرگ و تندیس مروارید سیاه از آن خود کرد.


به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی «اصغر فرهادی» با حضور این کارگردان ایرانی و همچنین «نگار اسکندرفر» مجری طرح و یکی از سرمایه‌گذاران این فیلم، در دو سانس مختلف؛ ابتدا ساعت 9 شب 28 مهرماه (20 اکتبر) در سالن مرکز سینمایی «مارینا مال» و در سانس دوم در ساعت 4 بعدازظهر 29 مهرماه (21 اکتبر) در سالن ابوظبی تئاتر به نمایش درآمد.

این فیلم مورد استقبال تماشاگران حاضر در سالن و جشنواره قرار گرفت و توانست جایزه ویژه هیأت داوران شامل و تندیس مروارید سیاه بخش «مسابقه اصلی» پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی را به دست آورد.

مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور محمد خلف المزروعی، مدیرکل اداره فرهنگ و میراث ابوظبی، عیسی سیف المزروعی، مدیر اصلی جشنواره، پیتر اسکارلیت، مدیر اجرایی جشنواره، اعضای هیأت داوران بخش‌های مختلف جشنواره، بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون امارات و کشورهای عربی و همچنین هنرمندان شرکت کننده در جشنواره در محل سالن اصلی هتل «فرمنت باب البحر» شهر ابوظبی در کشور امارات متحده عربی برگزار شد.

از طرف اعضای هیأت داوران این جشنواره، برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی شدند و تندیس مروارید سیاه جشنواره ابوظبی را دریافت کردند.

اعضای هیأت داوران بخش «مسابقه اصلی» پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی که عبارت بودند از: «نبیل ماله» کارگردان سرشناس سینمای عرب، «مارینا دنیکورت» کارگردان فرانسوی، «لیلا علوی» بازیگر مصری، «لچیندا انگلهارت» تهیه کننده انگلستانی و «جرج سلوزر» فیلمساز باتجربه فرانسوی، جایزه ویژه خود را به فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی «اصغر فرهادی» اعطا کردند.

این کارگردان ایرانی بعد از دریافت جایزه‌اش در سخنان کوتاهی گفت: تشکر می کنم از جشنواره فیلم ابوظبی و «پیتر اسکارلیت» و تشکر می‌کنم از گروهی که سال گذشته این موقع به من کمک کردند که این فیلم ساخته شود، که بعضی‌شان از جمله خانم اسکندرفر هم اکنون در سالن حضور دارند. دلم می‌خواهد یاد کنم از همه فیلمسازان خوب ایرانی که من را با فیلم‌هایشان به سینما علاقمند کردند؛ اگر که الان سینمای ایران در دنیا شناخته شده است به خاطر تلاش‌هایی است که پیش از من، این فیلمسازها انجام دادند. احساس می کنم همه‌شان با هر عقیده‌ای تأثیر داشتند به خاطر اینکه من اینجا باشم.»

 

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_30202.jpeg

روز پنجشنبه گذشته نیز در مراسم ویژه ای که از طرف مجله آمریکایی «ورایتی» Variety در یکی از سالن‌های هتل «فرمنت باب البحر» برگزار شد جایزه بهترین فیلمساز سال خاورمیانه به «اصغر فرهادی» اعطا شد.

در پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی فیلم‌هایی از کارگردانان ایرانی از جمله: فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی «اصغر فرهادی» در بخش «مسابقه اصلی»، فیلم کوتاه «اسرار» و فیلم کوتاه «چیزی در تهران اتفاق می‌افتد» به کارگردانی «سیف‌الله صمدیان» در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه و فیلم کوتاه «پانسمان» به کارگردانی «امید عبداللهی» در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه به روی پرده رفت و «فاطمه معتمدآریا» داور بخش بنیاد توسعه سینمای آسیا «نتپک» NETPAC حضور داشتند.

 

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_30203.jpeg

پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی از جمله؛ بخش «مسابقه اصلی»، بخش «مسابقه فیلم‌های مستند بلند»، بخش «ویترین»، بخش «جهان ما»، بخش «نتپک»، بخش «مسابقه فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند»، بخش «مسابقه امارات»، بخش «نمایش ویژه» و بخش «فیلم‌های دانشجویی» روز 21 مهرماه (13 اکتبر) با فیلم سینمایی «آقای لزهر» Monsieur Lazhar به کارگردانی «فیلیپ فالاردو» شروع شده و امشب 30 مهرماه (22 اکتبر) با نمایش فیلم‌های برگزیده جشنواره در بخش‌های مختلف به پایان خواهد رسید.

اصغر فرهادی برنده جایزه گولدن گلاب شد + تصویر

سرانجام انتظارها به پایان رسید و فیلم تحسین شده جدایی نادر از سیمین برنده جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان گلدن گلوب شد. فرهادی هنگام دریافت جایزه از مردم کشورش تشکر کرد و گفت مردم ایران دوست داشتنی ترین مردم جهان هستند.

 

 سرانجام انتظارها به پایان رسید و فیلمی که در ماه های گذشته جوایز متعدد بین المللی را از آن خود کره بود لحظاتی پیش در در هتل بورلی هیلتن در بورلی هیلز کالیفرنیا برنده جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان گلدن گلوب شد.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_30206.jpeg

اصغر فرهادی وقتی به همراه پیمان معادی به روی سن رفت و جایزه خود را دریافت کرد سخنرانی خود را چنین اغاز کرد: پیش از آمدن به اینجا همواره فکر می کردم که از چه کسانی سخن بگویم و تشکر کنم. از پدرم؟مادرم؟همسرم؟دخترم؟دوستانم؟ ولی الان که فکر می کنم هیچ چیزی را بهتر از این نمی بینم که از مردم سرزمینم ایران تشکر کنم. مردم ایران مردم صلح طلبی هستند. مردم ایران دوست داشتنی ترین مردم دنیا هستند.

 

فیلم فرهادی که از زمان شرکت در جشنواره برلین تا کنون برنده 52 جایزه بین المللی شده بود که 37 مورد از این جوایز به عنوان بهترین فیلم بوده است. این فیلم همچنین در جشنواره فیلم برلین برنده سه جایزه شده بود که در تاریخ این رقابت ها بی سابقه بود.

 

فیلم فرهادی در این بخش از مسابقات با فیلم های «گل‌های جنگ» ساخته ژانگ ییمو محصول مشترک چین و هنگ‌کنگ، «در سرزمین خون و عسل» به کارگردانی آنجلینا جولی محصول آمریکا که در آن به زبان بوسنیایی، «پسربچه با دوچرخه» ساخته برادران داردن که محصول بلژیک و «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» به کارگردانی پدرو آلمودوار از کشور اسپانیا رقابت می کرد و توانست جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان را به خود اختصاص دهد.

 

جوایز گلدن گلوب را انجمن مطبوعات خارجی هالیوود اعطاء می‌کند. گلدن گلوب پس از اسکار مهمترین جایزه سینمایی در آمریکاست.

 

فیلم جدید اصغر فرهادی

 

اولین عکس از فیلم تازۀ اصغر فرهادی منتشر شد. این فیلم که نام فرانسوی اش Le Passé (گذشته) است، با حضور برنیس بژو (آرتیست) و طاهر رحیم (یک پیام آور) و علی مصفا، هشتم اکتبر در پاریس کلید خورد و طبق برنامه ریزی اولیه، فیلمبرداری آن تا اواسط ماه دسامبر ادامه خواهد داشت.

فیلم فرهادی یک تریلر روانشناسانه است. این فیلم اولین بار در ماه مه ۲۰۱۳ در فرانسه به نمایش درخواهد آمد.

افتتاحیه فیلم فرهادی در کن,تصاویر

امروز جشنواره کن 66 سومین روز فعالیت اش را پشت سر گذاشت و نوبت به نمایش فیلم «گذشته» اصغر فرهادی رسید. در مراسم افتتاحیه این فیلم علاوه بر اصغر فرهادی، دیگر عوامل فیلم از جمله برنیس بژو، طاهر رحیم و علی مصفا حضور پیدا کردند.

 

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_30199.jpeg

 

 

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_30200.jpeg

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_30201.jpeg

 

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_30197.jpeg

 

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_30198.jpeg



 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا