استاندار یزد با گرامی داشت هفته ماليات به جايگاه آن در آموزه هاي ديني اشاره کرد و فرهنگ سازي در زمينه پرداخت ماليات و اطلاع رسانی در خصوص نقش آن در عمران و آبادانی منطقه و استان تاكيد كرد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد " محمد رضا فلاح زاده " به مناسبت هفته مالیات ( 16 تا 23 تیرماه) در دیدار با مسئولان و مدیران اداره کل امور مالیاتی استان، حمایت از سرمايه گذاران  را در رشد مالیات موثر خواند و افزود: هر چه سرمایه گذاری بيشتر شود، در درازمدت  افزايش وصولي ماليات را به دنبال خواهد داشت.

وی با قدردانی از تلاش های اداره كل مالياتي استان، تعامل این مجموعه با تشكل هاي صنعتي را خوب توصيف كرد و  خواستار استمرار و تقويت آن شد.

مديركل امور مالياتي استان یزد نیز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص عدم اتکا به درآمدهای نفتی، بر تامین هزینه های دولت با پرداخت مالیات تاکید کرد.

" سید رضا نوربخش "  همچنین از رشد صد و در صدی درآمد مالیات بر ارزش افزوده در استان طی سال گذشته خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه طرح جامع نظام مالیاتی در قالب طرح تحول اقتصادی دولت در حال اجراست گفت: با اجرای کامل آن، فرار مالیاتی از بین خواهد رفت و یا  به حداقل خواهد رسید.

وی در خصوص عملکرد سال گذشته این اداره کل گفت: طی این مدت از چهار هزار و 210  میلیارد ریال مالیات پیش بینی شده چهار هزار و 130 میلیارد ریال وصول شد که دو هزار و 900  میلیارد ریال آن سهم مالیات مستقیم و بقیه سهم مالیات بر ارزش افزوده  می باشد.

مديركل امور مالياتي استان يزد همچنين با بیان اینکه طرح دریافت اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی در حال اجراست و تا 31 تیرماه ادامه دارد افزود: مودیانی که اظهارنامه خود را الکترونیکی تسلیم کنند می توانند 40 درصد مالیات را نقد و بقیه را به صورت اقساط تا دی ماه سال جاری پرداخت کنند .

مدیر کل امور مالیاتی استان یزد از توافق و همکاری این اداره کل با کانون وکلا، اصناف، مهندسین، پزشکان، کانون سردفتران و وسایل نقلیه سبک و سنگین برای پرداخت مالیات خبر داد.

وی عملکرد رسانه ها و صدا و سیمای استان در فرهنگ سازی پرداخت مالیات را خوب ارزیابی نمود و میزان مالیات وصول شده از طریق اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده را  تا 15 تیرماه  530  میلیارد ریال اعلام کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا